Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. november 28.

Az olvasás szemléletformáló hatással bír

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Bookline kérdőívének legfontosabb tanulság a kérdőív eredményeit összesítve, hogy a Könyvklub elkötelezett olvasóinak az olvasás bőven több mint a kikapcsolódás egyik formája, sokkal fontosabb számukra, hogy ez a tevékenység szemléletformáló hatással bír. A válaszadók kiemelkedően nagy százaléka voksolt arra, hogy az olvasás nemcsak a kikapcsolódást segíti, de hozzájárul ahhoz, hogy máshogy gondoljanak egy témára, segíti őket abban, hogy választékosabban fogalmazzák meg a gondolataikat, kreatívabbakká váljanak, sőt egy könyv által megfogalmazott gondolat akár párkapcsolati problémájukon is képes segíteni.

A kitöltők majd minden tagja egyetért azzal, hogy az olvasás segíti a kikapcsolódást, és nagyjából ugyanannyian válaszolták azt, hogy az könyvek forgatása segítette őket egy választékosabb beszédmód elsajátításában.

A kitöltők ugyancsak fele gondolja azt, hogy egy könyv hatására megváltozott a véleménye egy adott témával, problémával kapcsolatban, egy könyv miatt 47%-uk megpróbált változtatni viselkedésén és szokásain, 30%-uknak pedig egy könyvben olvasott tanulság vagy üzenet segített javítani baráti, családi kapcsolataikon, vagy akár párkapcsolatukon. Ugyancsak érdekes eredmény, hogy a válaszadók csaknem 40 százaléka érzi úgy, hogy a rendszeres olvasás hatására kreatívabb és hatékonyabb lett.

De milyen könyvek segítenek így kikapcsolódni a világból? A Bookline Könyvklub tagok leginkább szórakoztató irodalmi alkotást vesznek kézbe (64,2%), 28,6 százalékuk választ szépirodalmat, kisebb részük tényirodalmi írást (5,5%) vagy gyerek- és ifjúsági könyvet (1,1%). 70 százalékuk válaszolta azt, hogy az elmúlt egy évben került új tematika olvasmányai közé, közülük legtöbben az életrajzok, önéletrajzok (29,1%) iránt érdeklődtek, de hasonlóan népszerű újonnan választott műfaj a kortárs próza (23,6%), a pszichológia (24,2%), valamint a fantasy is (18,2%).

Az olvasási körülményekre is választ kaptunk, továbbra is a nyomtatott könyvek viszik a prímet, a kitöltők szinte kivétel nélkül nyomtatott formában fogyasztja az irodalmat, harmaduk olvas e-book-olvasón, 14 százalékuk okoseszközön, kis hányaduk hallgat (6%) hangoskönyvet. Mindezen kulturális tevékenységet leginkább este, és otthon végzik az olvasás szerelmesei.

A rendszeresen olvasó sokkal inkább a történet miatt dönt egy könyv mellett és kevésbé érdekli, hogy új vagy használt könyvben olvashatja azt. Csak negyedük az, aki elkötelezett új könyv hívő és 5%-uk aki inkább már mások által kiolvasott írásokat kedvel. Viszont az idők változnak, a válaszadók fele tervezi, hogy jövőre több használt könyvet fog vásárolni. A Könyvklub tagok fele szokta elajándékozni a már kiolvasott művet, amit legtöbben (78%) barátoknak vagy családtagoknak szoktak továbbadni, de a könyvcserepontokat (29,7%), az alapítványokat (14,2%) is figyelembe veszik.

Az olvasási szokásokon felül, a kérdőív a vásárlási szokásokra is rákérdezett, a válaszokból pedig látható, hogy a könyvklub tagjainak csaknem fele, 47,6 százalékuk, legfeljebb a 4-6000 forintért vásárol könyvet, kevesebben vannak azok, akik 6-8000 forintot (13,6), vagy ennél magasabb összeget (13,6) is szívesen kiadnak egy példányért, csaknem harmaduk (30,6) pedig a 4000 forintnál olcsóbb műveket keresi.

Az eredményekből egyértelműen látható, hogy az olvasás több mint egyszeri kikapcsolódás. Szemléletformáló hatása nem lehet kétséges, sőt a válaszadók az átélt élményt rendszeresen tovább is adják (93,7%), ezzel csábítva másokat is az olvasásra. Minezt erősíti, hogy a Bookline Könyvklub tagjainak több mint a fele vallotta be, ajánlása célba is ért, és annak hatására kezdték ismerősei elolvasni azt.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk