Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. április 12.

Az oktatási intézmények csaknem 60%-a nem rendelkezik MI-stratégiával

Az oktatási intézmények gyors ütemben veszik használatba a mesterséges intelligenciát, az adatok pedig azt mutatják, hogy az ilyen irányú befektetéseik rendre szépen megtérülnek. Az IDC friss felmérése mégis azt mutatja, hogy az oktatási intézmények vezetői és a tanárok nincsenek úgy felkészülve a mesterséges intelligencia által generált változásokra, mint más szektorok munkavállalói.

Ennek vélhetőleg két oka van: a tudáshiány és a stratégia hiánya. Ezt támasztja alá a felmérés, amely szerint a megkérdezetettek közel 60 százaléka a „képzett munkaerő hiányát” nevezte meg az egyik legnagyobb kihívásnak a mesterséges intelligencia használata tekintetében. A felmérés arra is rámutatott, hogy az oktatási intézmények 57%-a vagy nem rendelkezik MI-stratégiával, vagy rendelkezik ilyennel, de ezt nem sikerült összhangba hozni az intézmény általános stratégiai céljaival.

A mesterséges intelligenciára épülő eszközök segíthetnek az oktatási szakembereknek, vezetőknek abban, hogy megtalálják a szervezetük kitörési pontjait, és hogy jobban kihasználják a lehetőségeiket. A 2023-as LinkedIn Future of Work Report azt találta, hogy miközben az oktatásban meghirdetett álláshelyek több mint a felében várnak el olyan képességeket, amelyeknek csak az emberek tudnak eleget tenni (például óravezetés, diákok instruálása), az MI így is jelentős mértékben képes javítani az olyan feladatok végrehajtásának hatékonyságát, mint például az óraterv elkészítése vagy a tananyag összeállítása, ami a tanárok munkaidejének mintegy 45%-át teszik ki. Vagyis a mesterséges intelligencia segít időt felszabadítani a pedagógusoknak arra, hogy azokra a feladataikra koncentrálhassanak, amelyeket csak ők tudnak elvégezni – például több figyelmet fordíthatnak a diákokkal meglévő kapcsolataik ápolására.

Azért, hogy a tanároknak segítséget nyújtson az MI-alapú funkciók elsajátításában és abban, hogy még jobban ki tudják használni a bennük rejlő összes lehetőséget, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Microsoft, a Reimagine Education program keretében, az alábbi képzéseket indította el:

  • AI for educators Learning Path: ennek révén az oktatásban tevékenykedő vezetők és tanárok jobban megismerhetik az AI előnyeit és fejleszthetik a digitális írástudásukat.
  • The Microsoft Education AI Toolkit: ez egy ingyenesen elérhető eszközcsomag, amely az oktatási intézmények vezetőit segíti az MI intézményi bevezetésére irányuló terveik megalkotásában, példákat, esettanulmányokat, az elinduláshoz szükséges dokumentumokat is felvonultatva.

Sok pedagógusnak okoz nehézséget a mesterséges intelligenciára épülő új funkciók elsajátítása, miközben a diákok szeretnének úgy tekinteni rájuk, mint akik élenjárnak a mesterséges intelligencia használatában. Egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben. Ezért is lehet nagy segítség a tanárok, oktatási szakemberek számára az a képzéssorozat, amit most elindítottunk, illetve azok az anyagok és megoldások, amelyeket most ingyenesen a rendelkezésükre bocsátottunk” – mondta el Lenka Axlerová, a Microsoft közép-európai oktatási ágazatért felelős igazgatója.

Arról, hogy az MI-megoldások miként tehetik hatékonyabbá és méltányosabbá az oktatást, hogyan segíthetnek a diákoknak felkészülni a jövő munkaerőpiaci kihívásaira, a Microsoft’s Education Blogjában lehet bővebben olvasni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk