Két évvel az első magyarországi automata telepítését követően az eMAG easybox csomagautomata-hálózat hatszázadik gépét aktiválták október 4-én Sárváron, a Rákóczi Ferenc utcában, a helyi Tesco áruház mellett.
Az elmúlt mintegy 24 hónapban a magyarországi easyboxokban több mint egymillió rendelést vettek át 17,19 milliárd forintértékben. Budapesten belül a legtöbb rendelés a XII. kerületi MOM Park bevásárlóközpontban lévő automatába érkezett a hálózat indulása óta, a vidéki helyszínek közül pedig Debrecenben, a Füredi úti OMV töltőállomáson üzemel a legnépszerűbb easybox csomagautomata.
A két év alatt teljesített easyboxos rendelések mintegy 61 százaléka kapcsolódott eMAG által forgalmazott termékhez, 39 százalék pedig valamelyik Marketplace kereskedőpartner által eladott árucikkhez. A partnerkereskedők magas aránya alátámasztja, hogy az eMAG.hu piacterén jelen lévő magyar kis- és középvállalatok is meglátták a lehetőséget a leggazdaságosabb kiszállítási módban - egy-egy easybox ugyanis akár 50-60 rendelést is képes egyszerre kiszolgálni. Idén szeptember óta jócskán megugrott az csomagautomatás átvételek aránya az eMAG-nál: a kiszállítási módok között közel 60 százalékos arányt értek el a csomagautomaták.
“A 2022-re kitűzött terveink szerint az év végéig szeretnénk elérni a 700 lefedett helyszínt easybox-hálózatunkkal, hiszen az eMAG stratégiájának fontos részét képezi, hogy az ország lakott területein mindenki közelében elérhető legyen egy csomagautomata, amelyben a nap bármely pontjában átveheti vagy akár vissza is küldheti rendelését. Ez a szállítási mód ráadásul segíti az eMAG Marketplace-hez csatlakozott hazai kis- és középvállalkozások költséghatékonyabb működését is” - kommentálta a hatszázadik automata beüzemelését Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke.
Az eMAG friss értékesítési adataiból látszik, hogy a magyar vásárlók szeptember óta tudatosabban költenek, és jobban keresik a kiemelkedő ár-érték arányú termékeket is. Utóbbit jól érzékelteti, hogy az év első nyolc hónapjához képest az eMAG-nál szeptemberben nőtt a tisztító-mosószerek, üdítők és pelenkák vásárlási gyakorisága, amelyeket javarészt nagy kiszerelésű, kedvező árú csomagban rendelnek a vásárlók.
A belső statisztikák szerint minden második easyboxos megrendelést az eMAG mobilapplikációból adnak le, hiszen ebben az esetben ingyenesen lehet átvenni easyboxban az erre alkalmas méretű és tömegű termékeket, akár az eMAG, akár Marketplace-partner forgalmazza azokat.
Mivel egyre többen rendelnek ruhaneműt, divatcikkeket online, fontos trendet jelez az is, hogy szeptember óta minden ötödik terméket easyboxon keresztül küldtek vissza az eMAG-nál. Ez ugyanis a legkényelmesebb és leggyorsabb módja a túl szűknek vagy túl bőnek bizonyuló ruha, vagy egyéb termék visszaküldésének: a Fast refund szolgáltatás révén az eMAG-tól vásárolt, és a cégnek 30 napon belül visszaküldött termék árát 30 percen belül visszakaphatja a vásárló, ha a termék árát az eMAG.hu-n online bankkártyával fizette ki.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk