Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. szeptember 29.

Az eMAG a külföldi piacok felé nyitásban is segítené partnereit

Szeptember 28-án a negyedik alkalommal rendezte meg a Sellers’ Day-t az eMAG: a piacvezető magyar e-kereskedő minden évben megtartott esemény keretében osztja meg közelmúltbeli tapasztalatait és a fejlesztés jövőbeli irányait a Marketplace platformon árusító kereskedőpartnerekkel.

Válság alatt is többet rendeltek a Marketplace-ről

Az idei év első felében infláció, chiphiány és háborús hatások is gyengítették a magyarországi online kiskereskedelmet, amely utoljára 2016-ban produkált az ideihez hasonlóan alacsony (14,5 százalékos) mértékű bővülést. Az eMAG saját értékesítési adataiból is az látszik, hogy a magyar vásárlók tudatosabban költenek, és a korábbinál hosszabb időt töltenek egy-egy termékadatlapot tanulmányozva.

Ennek tükrében figyelemreméltó, hogy az eMAG Marketplace-en jelen lévő partnerek összességében még a válsághelyzetben is a piaci átlagot meghaladó, 20 százalékos növekedést értek el forgalmukban 2022 első felében - emelte ki Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke a Sellers’ Day-en tartott előadásában.

Várkonyi azt is kiemelte, hogy az eMAG hamarosan elkészülő, 117 ezer négyzetméteres alapterületű új dunaharaszti raktárbázisának építése hamarosan befejeződik: modern, automatizált szolgáltatásaira az anyavállalat mellett a termékeiket a Marketplace-en árusító magyar kis- és középvállalatok is bátran építkezhetnek.

Az eMAG-nak és a partnerei is a külföld felé is nyitnak

Egyaránt kiemelte előadásában a külföldi piacok felé való nyitás fontosságát Várkonyi Balázs, és Kováts Dániel, a Marketplace Chief Commercial Officer-e. A jelenlegi válsághelyzetben a hazaiak mellett a külföldi vásárlók elérése sok e-kereskedőt segíthet a túlélésben, és már pozitív példával is tud szolgálni a cég: az eMAG Marketplace-en mostanra 250 hazai Marketplace-kereskedő értékesít romániai és bulgáriai vásárlók felé is, ők éves szinten 15 százalékkal tudták növelni forgalmukat.

Ezekkel a programokkal segíti az eMAG a magyar kkv-kat

A Fulfilment by eMAG szolgáltatást választó cégek az eMAG logisztikai szolgáltatásait vehetik igénybe saját szolgáltatások működtetése, kialakítása helyett. A Határon túli értékesítést támogató programra regisztráló hazai kereskedők könnyedén beléphetnek az eMAG román és bolgár piactereire is, beleértve a helyi futárszolgáltatásokat is. A harmadik, eMAG Ads nevű promóciós program keretében a vállalat lehetőséget biztosít Marketplace partnereinek, hogy saját promóciós kampányokat szervezhessenek a piactér felületein.

Az eMAG nagyon hatékony segítséget tud nyújtani partnereinek a külföldi nyitásban: helyi nyelvű ügyfélszolgálatot, logisztikai szolgáltatásokat nyújt, de még a termékadatlapok lokalizálását is elvégzi - emelte ki Kováts.

Virtuális asszisztens segíti a növekedést

Idén szeptemberben csaknem nyolcezer partnerkereskedő értékesíti termékeit az eMAG Marketplace-en, ami 2018-as partneri bázishoz képest csaknem három és félszeres növekedés, de még az első pandémiás évhez, 2020-hoz képest is csaknem kétszeres növekedést jelent. Az elérhető termékek száma terén idén volt a legnagyobb gyarapodás: jelenleg 4,5 millió felett van az eMAG.hu-n elérhető termékek száma, ami két és félszeres növekedés 2020. tavaszához képest.

A partnerek forgalmának növelését egy új fejlesztéssel is segíti az eMAG: a kereskedői felületen egy virtuális asszisztens vált elérhetővé, amely algoritmusok segítségével tud automatikusan felajánlani egy olyan optimális nettó árat, amely az értékesítés növelését elősegíti, ennek alkalmazásáról a kereskedők természetesen maguk dönthetnek.

A válság alatt kilőttek az easyboxos rendelések

Az eMAG cégcsoport a vevők és a kereskedőpartnerek kényelmét, hatékonyságát szolgáló fejlesztésekbe forgatja vissza az eMAG, hogy tovább tudja bővíteni e-kereskedelmi ökoszisztémáját. 2020-hoz képest két és félszeresére emelkedett, és már bőven egymillió felett van az eMAG mobil applikációját használók tábora - ez már Daniel Spiridon, az eMAG ügyvezetőjének előadásán hangzott el.

Az app népszerűsége nem meglepő, hiszen kampánya keretében az ebben feladott rendelésekből eMAG ingyenes kiszállítást biztosít a közel hatszáz easboy csomagautomatába, amelyek most már minden megyében megtalálhatóak. Miután szeptemberben az eMAG kiterjesztette az ingyenes csomagautomatás kiszállítást a Marketplace-partnerektől érkezett termékekre, a hónap első felében 56 százalékos arányt ért el a lehetséges kiszállítási módok között - magyarázta Spiridon.

A kampány nem csak a kiszállítás terén növelte a csomagautomaták népszerűségét, hanem a visszaküldések terén is: minden ötödik terméket easyboxon keresztül küldtek vissza ebben az időszakban. Az ingyenes és egyszerű visszaküldési mód azért fontos, mert egyre többen rendelnek ruhaneműt, divatkiegészítőket online.

 
 

 

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk