A láthatatlan munka olyan fizetetlen munka, amit a háztartásban vagy önkéntes munkaként végeznek az emberek. Magyarországon 3,2 millió édesanya lát el ilyen feladatokat, majdnem 70%-uk két vagy több gyermekről gondoskodik. Ebbe beletartoznak a házi- és házkörüli munkák, a gyermekneveléshez és -gondozáshoz kapcsolódó feladatok. Az anyukák fáradhatatlanul talpon vannak, szaladnak, ha valamire azonnal szükség van, súlyt emelnek, amikor gyermeküket és a nagybevásárlás csomagjait cipelik, ami bár a hagyományos értelemben nem számít edzésnek, de jelentős sportteljesítménnyel ér fel. A fizikai megterhelés mellett lelki támaszként is jelen vannak, vigasztaljak gyermeküket a nehéz időszakokban és buzdítják őket, amikor kihívással néznek szembe, akárcsak egy jó edző.
A Decathlon a ritka kettős jeles nap alkalmából (mivel idén május 1. és anyák napja egy napra esett) különleges, az édesanyák teljesítményét ünneplő videót alkotott. A márka a mindennapokban is odafigyel az anyákra saját munkavállalói körében, akiket különböző kezdeményezések útján igyekszik támogatni. Jelenleg a náluk dolgozó munkatársak 60%-a nő, és a csapattagok több mint ötöde édesanya. „A nálunk dolgozó édesanyák aránya az előző évhez képest 4%-kal emelkedett. Kiemelten fontos számunkra, hogy az ők és családjuk igényeit szem előtt tartva alakítsunk a munkarenden és a juttatásokon. Hangsúlyt fektetünk a belső kommunikációra, beleértve a GYES-en és GYED-en lévő kismamákkal való folyamatos kapcsolattartást is” – mondta Bognár Rozita, a Decathlon CSR vezetője. – „Néhány példa csak, hogy juttatási csomagunk részeként az édesanyák karácsonykor minden gyermek után ajándékkártyában részesülnek, ingyenes és kedvezményes sportolási lehetőséggel biztatjuk őket az egészséges életmódra, az anyagi juttatások tekintetében pedig a távolléti évek alatt is biztosítjuk számukra a béremelést és a vállalat nyeresége alapján számolt béren túli összeget. Célunk, hogy minél több olyan támogatást biztosítsunk számukra, ami a munka és magánélet egyensúlyához járul hozzá, így kiemelten támogatjuk a részmunkaidős foglalkoztatást."
2021-ben a Decathlon elindította a családbarát munkarend tesztidőszakát, ami magában foglalja az anyukák esetében a plusz egy hétvégi szabadnapot és a délelőtti műszakválasztás lehetőségét. Az év során több további, a családokat támogató kezdeményezést is tervez a márka. Ilyen például az édesanyák karrierútjának támogatása, valamint az édesapáknak biztosított egyéb kedvezmények bevezetése.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk