Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. január 23.

Az adat megöli a márkát?

2023 novemberében jelent meg a példátlan szakmai összefogással született Marketing Trendbook, melyben 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők több mint 420 oldalon. A Magyar Marketing Szövetség gondozásában megjelent hagyományteremtő kiadvány, mely digitális és nyomtatott formában is elérhető a trendbook.marketing.hu oldalon, a legfrissebb szakmai és üzleti trendeket mutatja be. A marketing.hu a következő hónapokban egyenként is feldolgozza a Marketing Trendbook tartalmait, melyek közül most Ferenczhalmy Bálint, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatóságának kutatási vezetője cikkét hoztuk el ízelítő gyanánt a kiadványból.

 

Az adat megöli a márkát?

 

Javában tart a digitalizációs forradalom. A digitalizáció egyet jelent a fejlődéssel, a hatékonysággal, sőt az ügyfélközpontúság egyik fontos tényezője. Ebben a világban az adatalapú működés az egyik legkívánatosabb cél. Ha adat van, akkor van információ – lehet modelleket építeni, gépi tanulással mesterséges intelligenciát fejleszteni, stb.

A digitalizációról/adatalapúságról rosszat ritkán hallunk (hacsak nem a gyerekek mobiltelefon-rabságán kesereg valaki). Érezhetjük úgy, hogy nem illik rosszat mondani róla. De nem lehet, hogy az adatalapúság (vagy éppen a digitalizáció) az a szent tehén, ami néha éppen a mi villamosunk elé fekszik le? Hogy valamikor pont azokhoz a fránya adatokhoz való ragaszkodás az, ami kevésbé hatékonnyá tesz minket, megakasztja a fejlődést és eltávolít minket az ügyfelektől? Erős feltételezések szerint: De. Az egyik villamos, ami vesztegel a síneken, vagy éppen hátrafelé halad, az a márkafejlesztésé.

A kommunikáció digitalizációja üzleti szempontból álomszerű. Szuper targetálás. Remek funnel-menedzsment. Azonnal látható eredmény. Innovatív. Hatékony. Sallangmentes. Ehhez képest hol vannak a „hagyományos” csatornák?! Jelentkezzen, aki ennyire pontosan ki tudja mutatni egy tv-kampány hozzáadott értékét! Na ugye. Nem csoda, hogy az üzleti döntéshozók egyre nagyobb arányban allokálják a marketingköltéseket a digitális kampányokra.

NA DE MILYEN HATÁSSAL VAN EZ A MÁRKÁKRA?

Az Institute of Practitioners in Advertising (IPA) 1980 óta eddig több mint ezer kampány adatait gyűjtötte össze, beleértve azok üzleti eredményességét is. Ez alapján több elemzés és publikáció született elsősorban Les Binet és Peter Field tollából. Röviden összefoglalva és leegyszerűsítve: jól látszik a különbség az inkább rövid távú, racionális; valamint az inkább hosszú távú, emocionális kampányok között. Míg előbbiek az értékesítés volumenére vannak hatással, utóbbiak a márkaértékre. A márka értéke pedig elsősorban a prémiumár megfizetése iránti hajlandóságban mutatkozik meg, azaz a magasabb profitrátában.

A teljes cikket, valamint a Trendbook egyéb tartalmait a Tovább gombra kattintva olvashatod el!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk