Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. november 09.

AI vezérli a Coca‑Cola HBC Magyarország logisztikai folyamatait

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Coca‑Cola HBC Magyarország elkötelezett amellett, hogy folyamatos fejlesztésekkel támogassa üzleti tevékenységét az értéklánc minden területén. A vállalat az elmúlt 26 évben több mint 125 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat az országban: 2 gyártóbázist és 8 logisztikai központot épített fel, amelyekkel közvetlenül vagy közvetett módon teremtett munkahelyet, megélhetést többezer ember számára. A digitalizációt és automatizációt támogató úttörő technológiai megoldások a raktározási folyamatokban is megjelennek lehetővé téve még pontosabb és még gyorsabb vevőkiszolgálást.

A vállalat 2022-ben egy 730 millió forint értékű beruházás keretében mesterséges intelligencia által vezérelt robotokat telepített dunaharaszti központi raktárába. A robot picking névre keresztelt fejlesztés a hazai élelmiszeriparban egyedülálló logisztikai innovációnak számít. A logisztikában érintett túraszedési folyamat egy része mostantól egy munkavállalóktól teljesen elzárt 1000 négyzetméteres területen valósul meg, ahol a gyártósorról érkező termékek összekészítését, raklapokra helyezését és fóliázását három önműködő robotkar, targoncák és a termékek mozgatásáért felelős kisebb járművek, úgynevezett sharkok végzik önállóan gondolkodva.

A technológia a vállalat 20 legnépszerűbb termékét hiba nélkül kezeli. A három robotkar óránként 6 raklap összeállítására képes, több mint kétszer olyan gyorsan dolgoznak, mint az emberi munkaerő. A robotok fáradhatatlanságuknak köszönhetően akár 4 rakodómunkás feladataival egyenértékű munkát képesek elvégezni ugyanannyi idő alatt. Míg a technológia hétköznap túraszedési feladatokban segédkezik, addig hétvégente a vállalat legnagyobb vevőpartnerei számára készít össze vegyes raklapokat egy előre meghatározott sorkép alapján. A robotok a dunaharaszti raktárban évente megforduló több mint 700 millió liter késztermék speciális válogatási és csomagolási feladatainak 15 százalékát vállalják át a tervek szerint.

„Büszkék vagyunk rá, hogy elsőként hozhattuk el Magyarországra és a hazai élelmiszeriparba ezt a maga nemében egyedülálló logisztikai innovációt” – mondta el a beruházást ismertető sajtóeseményen Békefi László, a Coca‑Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója. "Célunk, hogy egy olyan modern gyártóbázist alakítsunk ki Dunaharasztiban, amely megfelel a 21. század technológiai kívánalmainak és meghatározó szereplővé tesz minket a térség országaiban. Az emberi és a robot erőforrások raktári szimbiózisának köszönhetően jelenleg 15%-kal vagyunk képesek növelni a túraszedési hatékonyságunkat, amivel még gyorsabban és még pontosabban reagálhatunk a változó vevőpartneri igényekre” – tette hozzá a vállalat vezetője.

A frissen bemutatott robot picking technológia bevezetése nem az egyedüli digitalizációt támogató hatékonyságnövelő fejlesztés a vállalat életében. A túraszedésben már 2020 óta alkalmazzák az okosszemüveges túraszedést, amelynek segítségével a Coca‑Cola HBC Magyarország raktári munkatársai hangvezérelt utasításoknak megfelelve végzik a vevőpartneri rendelések kiszállításra történő összekészítését. A mesterséges intelligenciát használó technológia javítja a termékek kigyűjtésének minőségét és mérhetővé, fejleszthetővé teszi a munkavégzés hatékonyságát, az adatok elemzésével pedig további rendszerszintű fejlesztések hajthatók végre.

A beruházásnak köszönhetően egyidőben 24 fő képes biztonságosan munkát végezni a túraszedés területén az okosszemüveg használatával. A dunaharaszti központi raktárban jelenleg 38 darab okosszemüveggel dolgoznak, a fejlesztésnek köszönhetően 99,9%-os pontossággal történik a túraszedés és 10%-kal nőtt a rendelés összekészítések hatékonysága. Erre a beruházásra összesen 21 millió forintot költött a vállalat.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk