Az elmúlt napokban több jelzés is érkezett a lakosságtól a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjához, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez (NÚSZ Zrt.) arról, hogy SMS-ben kaptak értesítést útdíjtartozásról. A külföldi telefonszámról érkezett rövid szöveges üzenetekben egy link is szerepel, amely a gyanútlan felhasználót egy, a NÚSZ Zrt. hu-go.hu oldalához nagyon hasonló, hamis weboldalra vezeti. Bár a társaság neve nem szerepel az üzenetben, a hamis oldalon a NÚSZ Zrt. által működtetett HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszer arculati elemei (pl. logója) is feltűnnek.
Ha ezen a felületen az áldozat megadja a kért adatokat, akkor azok azonnal a csalókhoz kerülnek, akik így hozzáférhetnek az áldozat bankszámlájához is!
Fokozottan felhívjuk a lakosság figyelmét arra, hogy a NÚSZ Zrt. soha nem keresi ügyfeleit SMS-ben!
Kérjük a lakosságot, hogy aki ilyen gyanús szöveges üzenetet kap, semmiképpen ne kattintson az abban szereplő hivatkozásra, és ne adja meg adatait!
Hogyan ismerhetők fel a gyanús, csalóktól érkező üzenetek?
- Az ilyen üzenetekben gyakran ékezetek nélküli szavak szerepelnek, vagy helyesírási hibák fordulnak elő, esetleg rossz magyarsággal, helytelenül vannak megfogalmazva.
- Az üzenet külföldi telefonszámról érkezik.
- Az üzenetben szereplő link nem egy létező, ismert szolgáltató vagy webáruház webcíme, hanem általában egy ismeretlen, betűkből és számokból kombinált hivatkozás.
- Az üzenet úgy van megfogalmazva, hogy sürgető legyen. Akár nyereményjátékot hirdet, vagy arra utal, hogy csak a link megnyitásával teljesül az SMS-ben jelzett szolgáltatás.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk