Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. november 14.

A Vodafone a párkapcsolati erőszak ellen lép fel

Becslések szerint minden ötödik nőt ért már élete során fizikai bántalmazás a partnere részéről. A Vodafone Magyarország Alapítvány felmérése alapján munkájuk során a megkérdezett szépségipari szakemberek többsége találkozott már a családon belüli erőszak, bántalmazás jelenségével, és jelentős részük érzékenyen és segítő szándékkal igyekszik a problémára reagálni. Mivel a szépségipari dolgozók sokszor az egyetlenek, akikkel az elszigetelt áldozatok biztonságos körülmények között beszélni tudnak, fontos ezeknek a szakembereknek az edukálása és informálása. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja a Vodafone azért fejlesztette a Bright Sky alkalmazást, hogy a bántalmazásban érintettek, illetve a környezetükben élő segítők biztonságos csatornán keresztül kaphassanak tájékoztatást és támogatást.

A Vodafone által megkérdezett szépségipari dolgozók 98 százaléka nyilatkozott úgy, hogy munkája során fontosnak tartja a vendégeivel történő ismerkedést, és beszélgetései során betekintést is nyer magánéletükbe. A megkérdezettek 56 százaléka állítja magáról, hogy felismeri a családon belüli erőszak, bántalmazás jeleit, az ő 94 százalékuk már találkozott is vendégei körében bántalmazásra utaló jelekkel.

Azon válaszadók 78 százaléka, aki találkozott már a bántalmazás jeleivel, felelősnek érzi magát a vendégéért, sokan azonban bizonytalanok abban, hogyan segíthetnének. Ahhoz, hogy magabiztosabban tudjanak beszélgetni vendégeikkel a bántalmazásról, illetve a lehetséges megoldásokról, a legtöbben a digitális ismeretterjesztő anyagokat tartanák a leghasznosabbnak. A válaszadók 64 százaléka tájékozódna online, 45 százalék pedig az ismeretterjesztő mobilalkalmazást tartja a legjobb megoldásnak.

A Vodafone Magyarország Alapítvány kérdőívét 50 szépségipari dolgozó töltötte ki a Beauty Forum Budapest idei kiállításán, ahol a Vodafone célja a figyelemfelkeltés mellett az ismeretterjesztés, valamint a szépségipari szakma véleményének, tapasztalatainak megismerése volt. Mivel a szépségiparban dolgozók sokszor az egyetlenek, akik a barátaiktól, családjuktól elszigetelt áldozatokkal beszélni tudnak, fontos, hogy ezek a szakemberek a megfelelő információk birtokában legyenek, felismerjék a bántalmazás jeleit, és tudják, hová irányíthatják azokat az áldozatokat, akik hozzájuk fordulnak segítségért.

A Vodafone Magyarország Alapítvány 2021-ben vezette be Magyarországon is a Bright Sky alkalmazást, amin keresztül a bántalmazottak, illetve az őket segíteni akarók is biztonságosan tudnak informálódni és segítséget kérni.

A Beauty Forum Budapest idei kiállításán a Vodafone Magyarország Alapítvány a szépségipari dolgozók figyelmét szerette volna felhívni arra, milyen fontos, hogy felismerjék a bántalmazás jeleit, illetve, hogy hogyan tudnak ilyenkor megfelelő segítséget kínálni a vendégeiknek. A Vodafone standján az érdeklődők erről többek Takács Hajnal tapasztalati traumaszakértővel is beszélgethettek, aki a szépségipari dolgozók szerepével kapcsolatban elmondta:„A szépségiparban dolgozók gyakran nem csak a testet, de a lelket is ápolják. Ha a vendég nem is kér direkt segítséget, megosztja az életét, amire valamiféle visszajelzést vár. A Bright Sky alkalmazás abban ad segítséget a szépségipari dolgozóknak, hogy ilyenkor ők is jól segíthessenek.”

A Bright Sky applikáció a nemzetközi Vodafone Alapítvány saját fejlesztése. A bármilyen okostelefonon használható, ingyenesen letölthető alkalmazás számos funkcióval segíti az áldozatok és környezetük tájékozódását a kapcsolati erőszak témájában az erőszak jeleinek felismerésétől egészen az erőszak dokumentálásáig, de az érintettek az applikációban az országos segélyvonalak és a témában jártas segítő szervezetek elérhetőségeit is megtalálják.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk