Idén először, igazán ünnepélyes keretek között a Puskás Arénában ismertük el a szakmai kiválóságait, példamutató klubokat és szövetségeket és a nagyszerű sportolókat.
Az idei évtől szorosan együtt dolgoztunk a PwC Magyarország Sporttanácsadói csapatával a kategóriák megújításán és a módszertan megalkotásán. A kategóriák meghatározásában nagy hangsúlyt fektettünk többek között a CSR-ra, a közösségteremtő erőre és a fiatalok bevonására. 3 kategóriában lehetett pályázni:
- Legjobb sportszponzoráció
- CSR - Az év akciója
- A jövő legértékésebb sportolója
A fenti felsorolásból valamelyest kilóg A jövő legértékesebb sportolója. Ebben a kategóriában a sportági szakszövetségek jelölhettek maximum 2 fiatal sportolót a kiemelkedő utánpótlás és felnőtt eredményeik alapján, majd a felkért szakértői zsűri értékelte a pályázatokat olyan kritériumok mentén, ami előre vetítheti, hogy a fiatal sportolók közül, ki az, aki pár éven belül felkerülhet a Legértékesebb sportoló listára, vagyis személyes sportolói márkájában és marketingértékében nagy potenciált látnak.
A Legjobb sportszponzorációs és CSR - az Év akciója kategóriákban idén rekord számú pályázat érkezett hozzánk a legnagyobb hazai sportcsapatok, szövetségek és cégek részéről.
A Legértékesebb sportoló / sportcsapat / sportoló / parasportoló kategóriákban objectív scoring rendszerrel határoztuk meg a marketingértéket. Egyértelmű célunk volt, hogy a lehető leginkább minimalizáljuk a subjectív tényezőket és ne csak az online jelenlétet vegyük számba és értékeljük, hanem teljeskörű tényeken alapuló elemzést végezzünk a hazai top sportolókra. Az adatgyűjtésben és elemzésben segítségünkre volt a Neticle és Observer Médiafigyelő Kft., akiknek innen is köszönjük a közös munkát!
Az adatgyűjtést megelőzte egy workshop, ahol független szakértőket kértünk fel a módszertan validálására.
A végső elemzés az alábbi szempontok szerint történt, különböző arányban:
- online megjelenések száma: az adott sportoló neve hányszor jelent meg az online térben
- megítélés=véleményindex: az online térben a megjelenések milyen polaritásúak voltak és milyen arányban
- közösségi média követőszámok: az adott sportoló összes social media csatornáinak összesített követőszáma
- sajtómegjelenések száma: a top10 megjelenésszámú nyomtatott médium és a sporthíradók elemzése alapján
- megismételhetőség az adott év eredménye mennyire volt megismételhető a jövőre nézve
Ezeken kívül volt két shortlisten alapuló díjunk:
- Z generáció és sport - Légy részese!
- Z generáció és sport - Az év példamutató social media creatora
Idén is átadásra került a Hűség-díj, amivel a sportot régóta és több területen átívelően támogató céget díjaztunk.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk