2023 novemberében jelent meg a példátlan szakmai összefogással született Marketing Trendbook, melyben 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők több mint 420 oldalon. A Magyar Marketing Szövetség gondozásában megjelent hagyományteremtő kiadvány, mely digitális és nyomtatott formában is elérhető a trendbook.marketing.hu oldalon, a legfrissebb szakmai és üzleti trendeket mutatja be. A marketing.hu a következő hónapokban egyenként is feldolgozza a Marketing Trendbook tartalmait, melyek közül most Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó ügyvezető igazgatója cikkét hoztuk el ízelítő gyanánt a kiadványból.
A piackutatás az egyik legjobb befektetés egy vállalat számára
A piackutatást is alkalmazó cégek jogos igénye, hogy gyorsabban kapjanak választ üzleti kérdéseikre, hogy a fejlesztéseik valós ügyféligényeket elégítsenek ki, és a felhasznált kutatási adatok megbízhatóan támogassák a döntéshozás nem egyszerű folyamatát. A piackutató cégek pedig ezen igényekre adott válaszként számtalan olyan megoldást nyújtanak ügyfeleiknek, amelyek nem csak innovatívak és gyorsak, de megbízhatóak is. Nézzük, melyek azok a trendek, amelyek a leginkább befolyásolják a vállalatok világát.
„Nem gondoltam volna pár évvel ezelőtt, hogy újra kell tárgyalnia a szakmának az adatminőséggel kapcsolatos kérdéseket, azonban a nemzetközi, online adatfelvétellel foglalkozó nem piackutató cégek térnyerése és a velük együtt érkező három szempont szerinti súlyozás, újra feladta a leckét a piackutatóknak és az ügyfeleknek."
1. QUICK&CLEAR
A gyors és „automatizált” kutatások (DIY) fejlődése folytatódik
Töretlenül emelkedik a DIY-szolgáltatások iránti kereslet, hiszen ennél olcsóbban és gyorsabban már csak az adatwebshop és az online mérési szolgáltatások tudnak információt nyújtani az ügyfeleknek. Az biztos, hogy ezzel nem a klasszikus piackutatás vége jött el, hanem a kutató- és tanácsadó cégek által nyújtott szolgáltatások száma színesedett, és így az olyan kisebb költségvetéssel rendelkező vállalatok számára is megnyílt az adatokon alapuló döntéshozás útja, akik korábban nem tudtak egy többmilliós kutatást kigazdálkodni, azonban egy pár százezer forintos kutatás, vagy csak egy adatsor az adatwebshopból számukra is egy igazán jó befektetés a jövőbe.
2. ONLINE KVALITATÍV
A kvalitatív kutatások többsége az online térben marad
Habár a Covid-para csillapodott és szinte teljes egészében visszaköltözhetne a kvalitatív kutatás az offline térbe, egyelőre úgy tűnik, hogy a kvalitatív kutatók, válaszadók és a megbízók is jól érzik magukat az online fókuszcsoportok, mélyinterjúk, bulletin boardok, blogok és a mobiletnográfia világában. Több offline kvalitatív kutatás várható 2023- ban, de ez már meg sem fogja közelíteni a Covid előtti számot és azt gondolom, hogy ez jól is van így, hiszen amennyiben a kutatás célja, célcsoportja vagy egyéb tényezők nem indokolják, akkor az online kvalitatív módszerek is rengeteg hasznos, új insightsot tudnak adni ügyfeleinknek.
3. MOBIL ADATFELVÉTEL
A válaszadók egyre nagyobb része tölt ki kérdőíveket okostelefonján
Habár hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy folyamatosan csökken a kérdőívre választ adók száma, a saját tapasztalatunk szerint a véleményüket, javaslataikat megosztók aránya nem csökken olyan mértékben, mint ahogy azt gondoljuk. A több mint 20 éves online kutatási tapasztalat alapján elmondhatom, hogy elsősorban az elérési csatornák változtak és nem a válaszadási hajlandóság csökkent drámain. Míg 10 évvel ezelőtt szinte minden internetezőt elérhettünk e-mailen keresztül, addig ma ez az arány már csak válaszadók kevesebb mint felére igaz. A saját paneladataink szerint folyamatosan növekszik a kérdőívet mobilról kitöltők száma, hiszen míg pár éve 25-30 százalék volt, addig mára már 50 százalék felett van a kisképernyőn kérdőívet kitöltők aránya.
A teljes cikket, valamint a Trendbook egyéb tartalmait a Tovább gombra kattintva olvashatod el!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk