Magyarországon a legnagyobb múltra visszatekintő hard diszkont üzletlánc, a PENNY Market Kft. nyerte 2022-ben a védjegyhasználó gyártók szavazatai alapján a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnökségével folyó verseny ezüstérmese a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a SPAR, bronzérmese a szintén MMSZ tag AUCHAN lett. Szakmai különdíjat pedig a CBA kapott. A díjazást koordináló munkabizottság azért ítélte oda a szakmai különdíjat a nyertesnek, mert 2021-ben a teljes évet átfogó, kedvező feltételű és széles körű támogatást biztosított a védjegyes termékek népszerűsítésére. Az elismeréseket a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en vehették át a vállalatok az agrárminisztertől.
Az elmúlt évek fejleményei, a járványhelyzet ráirányította a figyelmet a magyar termékek fontosságára, sőt arra, hogy minden eddiginél nagyobb szükség lesz egymás támogatására – hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a díjátadón. Nem túlzás, hogy viszontagságos időszakon vagyunk túl és újabb nagyon komoly kihívásokkal kell szembenéznünk. Aligha lehet kérdés, hogy egy ilyen helyzetben a közösséghez tartozás igazi értékké válik. Hiszen a közösség tagjai számára olyan lehetőségek is megnyílhatnak, amelyeket saját erőből nem tudnának megvalósítani. Mára pedig a Magyar Termék védjegy egy ilyen ernyővé, mi több, erővé vált. Több mint 220 vállalat 5000-et is meghaladó terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezek gazdasági ereje jelentős, hiszen összárbevételük már több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer főt foglalkoztatnak.
A szervezet ügyvezetője kifejtette, hogy minden eddiginél aktívabb év van mögöttük, 35 közösségi kampányt valósítottak meg a hálózatokkal, úgy, hogy tavaly augusztusban először csatlakozott egyszerre, valamennyi partnerük a Haza Termékek Hónapjához. Utóbbi egyébként áttörést hozott a kereskedelmi láncokkal való együttműködés intenzitásában is.
Évtizedek óta nem látott élelmezésbiztonsági kihívások jelentkeznek a világ számos pontján- emelte ki előadásában Nagy István. Az agrárminiszter hangsúlyozta, Magyarországon a lakosság élelmezése biztosított, inkább az élelmiszerárak meredek emelkedése okoz problémát, ami még inkább felértékeli a mezőgazdaság szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a következő időszakban igen jelentős szakpolitikai eszközök segítik az agrárgazdaság modernizációját. Ezért is biztató, hogy a mezőgazdaság fejlesztési hulláma 2022 második negyedévében is folytatódott, az első negyedévi 20,9 százalék után, a második negyedévben 25,2 százalékkal növekedett a beruházások volumene- tette hozzá.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője kiemelte, hogy a magyar termékek támogatása mindenkor fontos, de a gazdasági kihívásokkal teli években még inkább, ahogy az a kereskedelem részéről, és Agrárminiszter Úr támogatása mellett, láthatóan a kormányzat részéről is, így nem lehet ez másként a szakma első számú kommunikációs partnereként sem. Büszkén vettünk részt a közös díj alapításában és az azóta tartó közös munkában egyaránt.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjról
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat 2018-ban a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította azzal a céllal, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Ezzel együtt arra is ösztönözni szeretnék a kereskedelmi hálózatokat, hogy aktívan támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk promócióját, értékesítését.
Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet teszi a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.
Az immár több mint 220 védjegyhasználó saját tapasztalataik alapján, objektív kritériumokat pontozva mondanak véleményt a láncokról. Az ő szavazataikat egészíti ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A díjat a legtöbb pontot elérő társaság kapja.
Az értékelésnél figyelembe vették, hogy a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban mekkora volt. Mennyire voltak elégedettek a hálózatban a védjegyhasználók a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel. Mennyire voltak sikeresek a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre összeállított promóciók. Ezek mellett komoly pontszámot jelentett az üzletlánc bemutatkozója.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk