Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. augusztus 08.

A napelem a nyár slágere az eMAG-on

Idén nyáron jelentősen nőtt az elektromos áram előállítására szolgáló napelemek, illetve a vízmelegítést szolgáló napkollektorok eladása: a két termékcsoport közös termékkategóriájában júliusban az eladások megháromszorozódtak az előző hónaphoz képest, a tavalyi év azonos hónapjához képest pedig harmincnégyszeres a növekedés. A főleg a hónap második felében eladott napelem többségét az ilyen termékekre specializálódott Marketplace partnerektől rendelték a vásárlók, mert ezek a társaságok kínálják a választék legnagyobb hányadát.

Bár az eMAG.hu-ról akár milliós árú, komplett napelemendszert is lehet rendelni, a kategória júliusi 55-60 ezer forint közötti bruttó eladási átlagára alapján a legtöbben kisebb teljesítményű szetteket rendelnek.  Néhány tízezer forintért már olyan készleteket rendelni az eMAG-tól, amely a megfelelő akkumulátorral kiegészítve a világítás mellett kisebb elektronikus eszközök (pl. telefon, laptop, hangfal) működtetésére, töltésére is alkalmas – sokan ilyen szettekhez rendeltek kiegészítő napelempaneleket. 

Tavaly nyáron még a legegyszerűbb napelemes termékeket, például a ledlámpákat keresték az eMAG-nál, még idén júniusban is 15 ezer forint körüli volt a kategória átlagos eladási óra, a következő hónapban tapasztalható emelkedést minden bizonnyal a rezsicsökkentés változása generálja.

Amikor nyáron is keresik a kályhát és a kandallót

Idén júniusról júliusra hét és félszeresére nőtt a “kandalló” szóra való keresések száma az eMAG.hu-n, korábban a nyári hónapokban  legfeljebb a hűtő-fűtő split klímákat övezte hasonló mértékű érdeklődés.

A rezsicsökkentést érintő változások bejelentése nyomán a szilárd tüzelésű (tehát például brikettel, pellettel, szénnel, fával fűthető) kályhák és kandallók forgalma nőtt meg az eMAG-nál: júniushoz képest hétszer annyi, tavaly júliushoz képest pedig majdnem tizenkétszeresére nőttek az eladások. Az elmúlt hónapban a szilárd tüzelésű berendezések adták a teljes forgalom 90 százalékát, az elektromos kandallók pedig a maradék durván 10 százalékot. 

Az elektromos típusok forgalma nem állt le, hiszen nem lehet mindenhol például fatüzelésű kályhát telepíteni, egyes otthonokban pedig elektromos berendezés segíthet csökkenteni, ellensúlyozni a gázfogyasztást, de ezek eladása a tavaly nyárhoz és most júniushoz képest is csak másfélszeresre nőtt.

A szilárd tüzelésű fűtőberendezések közül tízből hat eMAG-vásárló kandallót, négy pedig kályhát rendelt júliusban, de népszerűnek bizonyult a fűtésre és főzésre egyaránt alkalmas “főzőkályha”. A vásárlók júliusban a szilárd tüzelésű kályhákra/kandallókra költöttek többet, átlagosan bruttó 100 ezer és 160 ezer forintot, míg elektromos kandallót 94-115 ezer forintért rendeltek az eMAG-tól, illetve a piactéren lévő partnerektől. A legtöbb terméket ebben a szegmensben is a Marketplace-es kereskedőspecialisták adták júliusban.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk