Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. május 14.

A MOL nyerte az SAP funkcionális átalakítás nagydíját

A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az SAP rendszereit használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához. A verseny ahhoz is hozzásegíti az SAP-ügyfeleket és bevezető partnereiket, hogy megosszák az SAP-megoldások sikeres bevezetési projektjeivel kapcsolatos tapasztalataikat. 

Az SAP Quality Awards díjra évről évre mintegy 250 projekt pályázik a világ minden tájáról. A verseny 2009-es kelet-közép-európai indulása óta a projekt-, kockázat- és minőségmenedzsment területén tevékenykedő vezetők szakértői, véleményvezér közösségét építette ki. 

Az idén tizennegyedik alkalommal megrendezett díjátadón két fő kategóriában ismerték el a vállalatokat. Az "Üzleti átalakítás: Funkcionális átalakítás" kategóriában olyan SAP-ügyfelek indultak, akik egy vagy több kulcsfontosságú üzleti folyamatot alakítottak át a vállalaton belül, például a beszerzés, a humán erőforrás vagy az ügyfélélmény területén. Az "Üzleti átalakulás: Vállalati megoldások" kategória pedig a digitális átalakulás átfogó és alapos megközelítését alkalmazó vállalatokat díjazta. A külső és belső szakértőkből álló zsűri két nagydíjast és három helyi győztest választott ki.

Funkcionális átalakulás

A "Funkcionális átalakítás" kategóriában a nagydíjat a vezető nemzetközi, integrált olaj- és gázipari vállalat, a szintén MMSZ tag a MOL-csoport nyerte el az SAP Ariba Strategic Sourcing Suite bevezetésével, amelyet a BearingPoint GmbH implementációs partnerként támogatott. A beszerzési folyamatokat új alapokra helyező projekt a MOL-csoporton belül 14 ország 46 vállalatát érintette, és négy bevezetési szakaszt foglalt magában.

A funkcionális átalakításhoz agilis módszertant alkalmaztak, amely sprinteket, prototípusok validálását és három tesztelési kört alkalmazott a kiváló eredmények biztosítása érdekében. A projekt fő újításai a kategóriamenedzsment és a beszerzés-tervezés voltak, amelyek lehetővé tették, hogy az SAP Ariba lefedje a teljes „Source-to-Contract” folyamatot, és több mint 4000 felhasználó számára végponttól végpontig tartó együttműködési eszközzé váljon.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a SAP Ariba Sourcing Suite megvalósítási projektünk ilyen rangos díjat kapott, hiszen ez jelentős mérföldkő volt a MOL Csoport Beszerzés digitális transzformációjában. Az SAP Ariba Sourcing Suite bevezetése határozott lépés a MOL Beszerzés számára a beszerzések hatékonyságának és eredményességének növelése felé. Ez az élvonalbeli megoldás teljes körű beszerzési folyamat lefedettséget kínál, kifinomult adatvezérelt döntéshozatali képességekkel erősítve a MOL-csoportot a beszerzési folyamat során, a beszállítók bevonásától a kockázatkezelésig és a fenntartható fejlődésig. Az integrált adatelemzésnek köszönhetően funkciónk folyamatosan finomhangolhatja és optimalizálhatja beszerzési folyamatait, növelve a működési hatékonyságot és agilitást. A belső munkafolyamatok digitális racionalizálásával a csapatok a külső piaci dinamika felé irányíthatják figyelmüket, előtérbe helyezve az innovációt, a stratégiai növekedést és a fenntarthatósággal kapcsolatos lehetőségeket” – hangsúlyozta Gyömbér Tamás a MOL-csoport beszerzési igazgatója.

„Különösen büszkék lehetünk arra, hogy az SAP-t implementáló magyarországi vállalatok projektjeikkel évről évre kitűnnek a kelet-közép-európai vállalatok közül. A funkcionális átalakítások között tapasztalataink szerint a magyar vállalatok valóban élen járnak, amely a mostani globális gazdasági környezetben még nagyobb versenyelőnyt eredményezhet. Büszkék vagyunk a MOL mostani „SAP Quality Grand Award” elismerésére, és bízunk abban, hogy a közös kitartó, magas minőségű munka további magyar vállalatok számára lehet példaértékű” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. 

Nagymányai Rita, a MOL-csoport beszerzési rendszerekért felelős vezetője kiemelte: „Az SAP Quality Grand Award hatalmas elismerés és egyértelmű visszajelzése annak a minőségnek, innovációnak, elkötelezettségnek és együttműködésnek, amely az MPRO eProcurement projektünket jellemezte. Sikerünk nagyban köszönhető a projektcsapat kitartó erőfeszítéseinek, amely az Ariba rendszer standard funkcióit stratégiailag kihasználva átlátható, szabályszerű és hatékony módon teljesítette a folyamatok összes követelményét. A MOL projektcsapatunk szakértelme és elkötelezettsége, amelyhez erőteljes vezetői támogatás is társult, döntő szerepet játszott eredményünk elérésében. A BearingPoint, a megvalósítási partnerünk szintén sokat tett a projektünk sikeréért az agilis megközelítést alkalmazó innovatív módszertanával, a robusztus bevezetési irányítással és átfogó változásmenedzsmenttel. Mindezek, valamint a beszerzés, az IT és a megvalósítási partner közötti zökkenőmentes együttműködés a kezdeti céljainknál messzebbre repítettek minket, és a MOL-t az SAP Integrated Spend Management valamennyi bevezetési mérőszáma tekintetében vezető pozícióba emelték."

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk