A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Mastercardnak a programja egy globális kezdeményezés részeként olyan egyedülálló technológiai keretrendszert jelent, amely a nagykereskedőktől a kisboltokig bármilyen méretű üzletben segít szabványokat létrehozni az új fizetési módokhoz. Ezekhez a szabványokhoz pedig bankok, kereskedők és technológiai szolgáltatók is csatlakozhatnak, így segítve a személyes adatok biztonságát és védelmét a biometrikus azonosítás során.
A fogyasztók 74%-a világszerte pozitívan viszonyul a biometrikus technológiához, az érintés nélküli biometrikus technológia piaca pedig az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt.
"A fizetési módoknak lépést kell tartaniuk azzal, ahogyan élünk és dolgozunk, valamint a legmagasabb szintű biztonság mellett kell választási lehetőséget biztosítaniuk a fogyasztók számára" - mondta Ajay Bhalla, a Mastercard Cyber & Intelligence részlegének elnöke. - "Az új programmal az a célunk, hogy a biztonság és a kényelem legjavát nyújtva tegyük nagyszerű élménnyé a vásárlást a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt."
A Mastercard Biometrikus Pénztárprogramjának résztvevői lehetőséget kínálnak a fogyasztóknak, hogy a boltban vagy otthonról - a kereskedői vagy a hitelesítési szolgáltató alkalmazáson keresztül -regisztrálhassanak biometrikus pénztári szolgáltatásra. A regisztrációt követően a fogyasztók a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek. Az új technológia gyors és biztonságos pénztári élmény mellett továbbra is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ők döntsenek arról, mikor és hogyan szeretnének fizetni.
A kereskedők számára is számos előnnyel bír ez a megoldás: gyorsabb tranzakciós időtől kezdve a rövidebb sorokig, nagyobb higiéniától át egészen a fokozott biztonságig. A fizetési rendszer integrálható hűségprogramokkal és személyre szabott ajánlatokkal is, amelyek segítségével a fogyasztók megtalálhatják azokat a termékeket, amelyek a korábbi vásárlásaik alapján érdekelhetik őket.
A Mastercard többek között olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint az NEC, a Payface, az Aurus, a PaybyFace, a PopID és a Fujitsu Limited, hogy biztosítsa az ilyen és ehhez hasonló új lehetőségek bevezetését és elterjedését világszerte.
Az első pilot projekt Brazíliában, Sao Paulóban indul, ahol a Payface technológiáját öt St Marche szupermarketben alkalmazzák. Az ezeket a szupermarketeket felkereső fogyasztók a Payface alkalmazáson keresztül regisztrálhatják arcukat és fizetési adataikat, a regisztrációt követően pedig egyszerűen mosolyogva fizethetnek a pénztárnál kártya vagy mobileszköz nélkül. A jövőben a Közel-Keleten és Ázsiában tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását.
A Mastercard már régóta úttörő szerepet játszik a biometria területén, legyen szó akár bolti- akár online fizetésről. Ezeknek a megoldásoknak a lényege, hogy jelszó helyett a személyt azonosítják.
Mivel ez a technológia világszerte egyre szélesebb körben válik elterjedtté, a fogyasztók védelme érdekében a Mastercard segít abban, hogy minden érdekelt fél a legmagasabb szintű biztonságot és adatvédelmet alkalmazza. A Biometrikus Pénztárprogramot a Mastercard adatfelelősségre vonatkozó elvei szabályozzák, megerősítve, hogy a fogyasztóknak joguk van ellenőrizni személyes adataik megosztásának módját, és előnyükre fordítani azok használatát.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk