Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. június 02.

A Mastercard forradalmasítja a fizetést

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Mastercardnak a programja egy globális kezdeményezés részeként olyan egyedülálló technológiai keretrendszert jelent, amely a nagykereskedőktől a kisboltokig bármilyen méretű üzletben segít szabványokat létrehozni az új fizetési módokhoz. Ezekhez a szabványokhoz pedig bankok, kereskedők és technológiai szolgáltatók is csatlakozhatnak, így segítve a személyes adatok biztonságát és védelmét a biometrikus azonosítás során. 

A fogyasztók 74%-a világszerte pozitívan viszonyul a biometrikus technológiához, az érintés nélküli biometrikus technológia piaca pedig az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt. 

"A fizetési módoknak lépést kell tartaniuk azzal, ahogyan élünk és dolgozunk, valamint a legmagasabb szintű biztonság mellett kell választási lehetőséget biztosítaniuk a fogyasztók számára" - mondta Ajay Bhalla, a Mastercard Cyber & Intelligence részlegének elnöke. - "Az új programmal az a célunk, hogy a biztonság és a kényelem legjavát nyújtva tegyük nagyszerű élménnyé a vásárlást a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt."

A Mastercard Biometrikus Pénztárprogramjának résztvevői lehetőséget kínálnak a fogyasztóknak, hogy a boltban vagy otthonról - a kereskedői vagy a hitelesítési szolgáltató alkalmazáson keresztül -regisztrálhassanak biometrikus pénztári szolgáltatásra. A regisztrációt követően a fogyasztók a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek. Az új technológia gyors és biztonságos pénztári élmény mellett továbbra is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ők döntsenek arról, mikor és hogyan szeretnének fizetni.  

A kereskedők számára is számos előnnyel bír ez a megoldás: gyorsabb tranzakciós időtől kezdve a rövidebb sorokig, nagyobb higiéniától át egészen a fokozott biztonságig. A fizetési rendszer integrálható hűségprogramokkal és személyre szabott ajánlatokkal is, amelyek segítségével a fogyasztók megtalálhatják azokat a termékeket, amelyek a korábbi vásárlásaik alapján érdekelhetik őket.

A Mastercard többek között olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint az NEC, a Payface, az Aurus, a PaybyFace, a PopID és a Fujitsu Limited, hogy biztosítsa az ilyen és ehhez hasonló új lehetőségek bevezetését és elterjedését világszerte.

Az első pilot projekt Brazíliában, Sao Paulóban indul, ahol a Payface technológiáját öt St Marche szupermarketben alkalmazzák. Az ezeket a szupermarketeket felkereső fogyasztók a Payface alkalmazáson keresztül regisztrálhatják arcukat és fizetési adataikat, a regisztrációt követően pedig egyszerűen mosolyogva fizethetnek a pénztárnál kártya vagy mobileszköz nélkül.  A jövőben a Közel-Keleten és Ázsiában tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását.

A Mastercard már régóta úttörő szerepet játszik a biometria területén, legyen szó akár bolti- akár online fizetésről. Ezeknek a megoldásoknak a lényege, hogy jelszó helyett a személyt azonosítják. 

Mivel ez a technológia világszerte egyre szélesebb körben válik elterjedtté, a fogyasztók védelme érdekében a Mastercard segít abban, hogy minden érdekelt fél a legmagasabb szintű biztonságot és adatvédelmet alkalmazza. A Biometrikus Pénztárprogramot a Mastercard adatfelelősségre vonatkozó elvei szabályozzák, megerősítve, hogy a fogyasztóknak joguk van ellenőrizni személyes adataik megosztásának módját, és előnyükre fordítani azok használatát. 

 
 

 

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk