Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen szerepük van a hazai marketingvezetőknek a szakmai közvélemény formálásában és elárulta azt is, hogy szerinte miért érdemes részt venni a szeptember 15-i konferencián.
Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
A marketing az az üzleti logika, amely kategóriákon és országhatárokon átívelve segíti a vállalkozásokat stratégiai és üzleti céljaik elérésében. E nélkül egy termék vagy szolgáltatás képtelen a benne foglalt inherent funkcionális értéket igazán termőre fordítani. Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni. Én személyesen azért hiszek ebben, mert a vállalatok társadalmi hasznosságát ezen, illetve konkrétabban a márkaküldetésen, keresztül lehet építeni és menedzselni.
Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
Fontosnak érezzük, hogy jelen legyünk egy olyan rendezvényen, ahol a marketing hazai szemléletét alakítják. Ennek a Telekom masszívan részese, így útmutató, pioneer attitűdünkhöz az esemény csemegeként kapcsolódik.
Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
Ez azokon múlik, akik a fontosnak érzik, hogy megjelenve aktívan alakítsák a marketinget és annak minden szelete szerepét a hazai vállalatok és társadalom életében.
Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
Minden, ami az embereket érdekli és aggasztja. A marketing működés muníciója az emberek élete és az ehhez kapcsolható termékek, szolgáltatások. Konkrétabban: a budget-ket érintő média infláció, analitika alapú insight keresés, a figyelem gazdaságtana és természetesen az egyre fokozódó válságra adott felelős válaszok.
Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
A viselkedési közgazdaságtan elveinek az érvényesítésére a napi működésben, marketing kommunikákcióban és a márka pozitív társadalmi hatásának kialakításában. Sajnos egyre fontosabb az, hogy a csökkenő vásárlóerőt hogyan tudjuk kiszolgálni.
Az interjú folytatását a Tovább gombra kattintva olvashatod!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk