Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. május 15.

A magyarok több mint fele tervez újításokat otthonában

A költözés valószínűsége a válaszadó életkorával csökken. Míg a Z-generáció tagjainak 58 százaléka fontolgatja a költözést, addig a „baby boom” nemzedékéhez tartozóknak csak 18 százaléka. Az idősebb generációk nagyobb valószínűséggel újítják fel jelenlegi otthonukat, mint a fiatalabb generációk (41%, szemben a Z-generáció 14%-ával). A saját ingatlannal rendelkezők kisebb valószínűséggel költöznek, mint a bérlők, viszont nagyobb valószínűséggel döntenek a felújítás mellett.

A fő okok, amiért a válaszadók költözést terveznek, a nagyobb hely iránti vágy (19%), az adott lakóhely elhagyása (18%), a munkához, iskolához vagy családhoz való közelebb kerülés (17%), a megélhetési költségek csökkentése (16%), és végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóbb életmód iránti vágy (12%). Ezek az adatok azt a növekvő tendenciát tükrözik, hogy a magyarok egyre inkább a kényelmesebb és fenntarthatóbb lakhatást keresik. „A költözés vagy felújítás mellett szóló döntést gyakran az motiválja, hogy olyan teret hozzunk létre, amely amellett, hogy esztétikus, teljes mértékben funkcionális is, és illeszkedik a lakók életstílusához” – mondja Andor Katalin, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős Consumer and Customer Insights Managere.

A magyarok 28 százaléka állítja, hogy időnként táncra perdül vagy énekel, ha egyedül van, és ötöde mondta azt, hogy olykor meztelenül járkál a lakásban. Érdekesség, hogy a férfiak (14%) a nőknél (34%) kisebb valószínűséggel énekelnek és táncolnak, amikor egyedül vannak, de nagyobb valószínűséggel járkálnak néha meztelenül otthonukban (férfiak 25%, nők 16%). A háziállat-tulajdonosok 14 százaléka állítja, hogy kiskedvencük uralja az otthonukat. Ezek az adatok azt tükrözik, hogy a magyarok otthonukra az önkifejezés és a jóllét kötetlen pillanatainak tereként tekintenek.

„Az otthon a magyarok számára nemcsak egy hely, ahol megpihenhetnek, hanem egy olyan tér is, ahol teljesen önmaguk lehetnek” – mondta Andor Katalin, majd hozzátette: „Akár a nappaliban rögtönzött táncbemutatókra, akár az otthoni szabadság érzésére gondolunk, az eredmények azt mutatják, hogy az otthoni környezet kulcsfontosságú a személyes önkifejezés és a kellemes közérzet szempontjából.”

A teljes Élet otthon jelentés itt tölthető le. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk