Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. június 03.

A magyarok kevesebb mint fele sportol heti rendszerességgel

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az MBH Bank és a Visa reprezentatív kutatásában a magyar lakosság sportolási és az ezzel kapcsolatos fizetési szokásait vizsgálta. Arra a kérdésre, hogy szokásosan milyen fizetőeszközt használnak a sporttal kapcsolatos költségek fedezésére, a kutatásban résztvevők 60 százaléka nyilatkozta, hogy bankkártyával szokott fizetni, 42 százalékuk készpénzzel fedezi a kiadásokat, ennél kisebb arányban használnak a válaszadók SZÉP Kártyát (10%) fizetés alkalmával. Emellett akadnak olyanok is, akik egyáltalán nem fizetnek a mozgásért (8%), mivel otthoni vagy a szabadban végezhető tevékenységeket végeznek. A kutatás rámutatott, hogy a válaszadók 63 százaléka havonta 10 ezer forintnál kevesebbet költ sportolásra.

A megkérdezettek kevesebb mint fele sportol minden héten

A kutatásból arra is fény derült, hogy a válaszadók 27 százaléka heti egy-két alkalommal, 15 százalékuk ennél gyakrabban, hetente három vagy több alkalommal sportol. A megkérdezettek nagy része azonban vagy egyáltalán nem (28%), vagy pedig nem heti rendszerességgel (30%) mozog, legtöbben az időhiánnyal indokolják ezt. A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a mozgás mellett milyen további intézkedéseket tesznek a megkérdezettek az egészségük megőrzése érdekében. A válaszadók 78 százaléka a táplálkozás szerepét emelte ki, a megkérdezettek körülbelül harmada (35%) átlagosan legalább havi 30 ezer forintot szán arra, hogy egészséges ételeket vásároljon.

A legtöbben hazai sporteseményeken szurkolnak, külföldi mérkőzésre csak kevesen jutnak el

A hitelintézet és a Visa által végzett felmérés arra is rámutatott, hogy a válaszadók 36 százaléka a személyes egészségen túl is érdeklődik a sport iránt, és rendszeresen ellátogat a hazai sporteseményekre, nemzetközi sporteseményeken a válaszadók 16 százaléka vesz részt. Az emberek többsége online felületen vásárol jegyet a sporteseményekre (63%). Az MBH Bank és a Visa a 2024. évi párizsi olimpiai és paralimpiai játékok alkalmával megalkották a 2024-es olimpiai játékok szellemiségét és a helyszínt, Párizs városát idéző egyedi lakossági- és vállalati bankkártyákat. A különleges dizájnú Visa bankkártyákat bárki igényelheti az MBH Banknál, és ezáltal közvetetten részese lehet az olimpiai élménynek. Húsz ügyfelet pedig személyesen is elrepítenek Párizsba, hogy ők élőben szurkolhassanak az olimpiai játékokon a Visa jóvoltából.

„Az MBH Bank elkötelezett a hazai sportolók támogatásában, amit az is bizonyít, hogy számos sportegyesületet támogatunk a versenyekre való felkészülésben. A Magyar Olimpiai Bizottsággal való együttműködésünk által pénzintézetünk a Magyar Olimpiai Csapat hivatalos bankja lett 2022-ben, emellett pedig immár második alkalommal működünk együtt a Visa-val annak érdekében, hogy különleges dizájnú bankkártyáinkkal eljuttathassuk ügyfeleinkhez is az olimpiai élményt. A közös szurkolás mellett a sport- és egészségmegőrzés témájú kutatásunkkal pedig szerettük volna felhívni ügyfeleink figyelmét a testmozgás és az egészségmegőrzés fontosságára” – mondta el Ginzer Ildikó, az MBH Bank standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese.

„Ezzel a kutatással az a célunk, hogy rávilágítsunk az egészség és a sportolás örömének fontosságára Párizs 2024 előtt. Hiszünk abban, hogy a helyi sportolók támogatásával, a sporton keresztül egy befogadóbb világot teremthetünk. Sportszponzorációink és partnerségeink világszerte összekötik az embereket, katalizátorként működnek, és arra ösztönöznek bennünket, hogy egy kis lépéssel többet tegyünk céljaink elérése érdekében” – emelte ki Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk