Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2023. január 11.

A magyarok átlagosan napi két kávét isznak

A magyarok fele napi két kávét iszik, egyharmaduk pedig ennél is jobban kedveli a forró italt: három vagy több kávét fogyasztanak el – derült ki az OMV friss országos kutatásából, amelyet több mint hatezren töltöttek ki. A legnépszerűbb kávétípusnak a korábbi évekhez hasonlóan idén is az espresso bizonyult: a kitöltők 56%-a jellemzően ezt az italt választja, ezt követi a cappuccino (34%) és a hosszú kávé (19%). A többség (46%) tejjel issza a kávét, 19% feketén, 18% tejszínnel, legkevesebben pedig növényi itallal (7%). A válaszadók fele cukorral édesít: ez egyedül a 65 év feletti korosztályra nem jellemző, akiknek csak 17 százaléka ízesíti ilyen formában a kávét. A válaszadók harmada cukor nélkül fogyasztja (29%), de népszerű választás még az édesítőszer is (23%). 

Szinte minden kitöltő kávézik otthon, de egyharmaduk szokott a munkahelyén és a töltőállomásokon is. Amikor úton vannak, a háromnegyedük lehetőség szerint helyben fogyasztja el a frissítő italt. Nem csoda, hiszen a válaszadók jellemzően a kávézást egyfajta “énidőnek” tekintik, csupán tízből egy főnek fontos szempont a gyorsaság. Vásárláskor a magyarok jellemzően a megszokott, kedvenc kávéjukat kérik, emellett harmaduk szeret új ízeket kipróbálni. Az arabica pedig egyértelmű favorit: ez a kávé választásakor a legfontosabb szempont.

Egyre fontosabb a fenntarthatóság

Az eredmények alapján a kávézás terén is egyre jelentősebb tényező a fenntarthatóság: a válaszadók többsége jelezte, hogy a kiválasztáskor ezt a szempontot is figyelembe veszi. Ennek egy fontos lépése, ha olyan kávékat keresünk, amelynek termelői a Fair Trade vagy a még ritkább Direct Trade minősítéssel rendelkeznek. Ez utóbbi érvényes az OMV 78 kiemelt töltőállomásán januártól elérhető El Salvador kávékra is, amelyek a termelőtől egyenesen a pörkölőbe érkeznek, közvetítők nélkül. 

Az El Salvador Single Origin gondosan válogatott, 100% Arabica kávészemekkel hozza el a névadó terület egyedi ízvilágát. A kávébabok az El Bálsamo hegységben fekvő területről származnak, amely a nagyon ízletes, testes kávétermésről ismert. 

Ezt a kávét azoknak ajánljuk, akik a sötétebb, klasszikus olasz espressót kedvelik. Az El Salvador Single Origin azt az élményt nyújtja, mintha Olaszországban kávéznánk: ennek oka, hogy rendkívül közérthető ízjegyei, enyhén édes ízvilága és lágy savai vannak. A gondos pörkölésnek köszönhetően, a megfelelő pillanatban állítják meg a folyamatot a pörkölő mesterek, ezáltal kapjuk meg a csokoládés és mogyorós ízjegyeket, illetve emiatt lesz karakteres teste a kávénak” – jellemezte Hajdu Péter, a Barista Akadémia vezetője és az OMV VIVA El Salvador kávé nagykövete.  

Az El Salvador Single Origin kávék 78 OMV töltőállomáson elérhetőek frissen őrölve és gondosan lefőzve, szemes kiszerelésben pedig megvásárolhatóak 147 kúton.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk