Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. július 05.

A luxemburgiak rendelkeznek a legmagasabb vásárlóerővel

A GfK tanulmányában vizsgált 25 európai ország lakosai összesen közel 3,400 milliárd euróval rendelkeznek, amelyet a kiskereskedelemben költhetnek el, ez egy főre vetítve 6517 euró átlagos kereskedelmi vásárlóerőnek felel meg. Ezzel Luxemburg az éllovas, ahol a kiskereskedelmi kiadásokra az emberek 12 067 euró fordíthatnak, ami több mint 85 százalékkal az európai átlag felett van. A második és harmadik helyen Svájc és Dánia áll. Németország van a legközelebb az átlaghoz, ahol az emberek 6 667 euró kereskedelmi vásárlóerővel rendelkeznek.

Összességében a 25 országból 13-ban az egy főre jutó kereskedelmi vásárlóerő meghaladja az átlagot, ezzel szemben 12 országban átlag alatti. Románia áll az utolsó helyen 2986 euróval, ami az átlag alig 46 százalékának felel meg. Magyarország a Visegrádi és a szomszédos országokkal együtt a rangsor utolsó harmadában található 4572 eurós átlagos kiskereskedelmi potenciállal lakosonként. A regionális különbségek azonban nem csak a kontinens országai között, hanem természetesen az egyes országokon belül is jól megfigyelhetők.                 

Kiskereskedelmi vásárlóerő Európában

Sorrend

Ország

Lakosság

Egy       főre

euróban  

jutó

vásárlóerő,

Európai kiskereskedelmi vásárlóerő index*

1

Luxemburg

660,809

12,067

 

 

185.2

2

Svájc

8,738,791

11,617

 

 

178.3

3

Dánia

5,932,654

9,479

 

 

145.5

4

Finnország

5,563,970

8,711

 

 

133.7

5

Franciaország

65,834,837

8,634

 

 

132.5

Svédország

10,521,556

8,352

 

 

128.2

7

Norvégia

5,488,984

8,284

 

 

127.1

8

Ausztria

8,978,929

8,041

 

 

123.4

9

Belgium

11,697,557

7,666

 

 

117.6

10

Írország

5,149,139

7,467

 

 

114.6

11

Hollandia

17,811,291

7,314

 

 

112.2

12

Egyesült Királyság

67,026,292

6,685

 

 

102.6

13

Németország

83,237,124

6,667

 

 

102.3

 

Európa-25

515,168,467

6,517

 

 

100.0

14

Spanyolország

47,475,420

6,017

 

 

92.3

15

Portugália

10,467,366

5,892

 

 

90.4

16

Olaszország

58,850,717

5,861

 

 

89.9

17

Szlovénia

2,116,972

5,612

 

 

86.1

18

Horvátország

3,862,305

5,318

 

 

81.6

19

Szlovákia

5,428,792

4,914

 

 

75.4

20

Csehország

10,827,529

4,753

 

 

72.9

21

Magyarország

9,599,744

4,572

 

 

70.2

22

Lengyelország

37,766,327

4,051

 

 

62.2

23

Szerbia

6,641,197

3,977

 

 

61.0

24

Bulgária

6,447,710

3,808

 

 

58.4

25

Románia

19,042,455

2,986

 

 

45.8

         Forrás: © GfK Kereskedelmi Vásárlóerő Európa 2023                                                          * Egy lakosra jutó index: Európai átlag = 100

A kereskedelmi vásárlóerő azt mutatja meg, hogy a lakosság az átlagos összes jövedelmének mekkora részét költheti el az üzletekben – mondta el Kui János a GfK geomarketing termékeinek szakembere. Ez az arány ma Magyarországon közel 50 százalék, azaz az összes rendelkezésre álló jövedelmük felét a kiskereskedelemben költik el a lakosok.

Ahogy a térképen is látszódik, kirajzolódnak bizonyos regionális különbségek, amelyek viszont nem olyan nagy mértékűek, mint amikor a teljes elkölthető jövedelmet vizsgáljuk. Minél kisebb földrajzi egységet veszünk, a jellemzők annál pontosabban vizsgálhatók.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk