Az internet használói gyakran spekulálnak az apokalipszissel kapcsolatban, ezért nem meglepő, hogy évente több szakértő is azt állítja, hogy a SEO-nak vége. A mesterséges intelligencia, a hangalapú keresés és az állandóan fejlődő SERP területei azonban kérdésessé teszik a jövő megjóslását. Mindazonáltal a vállalkozások mindig azon lesznek, hogy a keresők könnyen megtalálhassák őket.
Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány prognózist a jövőbeli SEO trendekről, melyeket Perger Tamás, a Marketing Consulting Kft. ügyvezetője segítségével dolgoztunk ki. Célunk az, hogy a keresőoptimalizálási erőfeszítések sikeresek legyenek 2024-ben és azután is.
Mesterséges intelligencia: A digitális világ fejlődésének motorja
A mesterséges intelligencia (AI) jelentős szerepet játszott az idei tartalommarketing trendek között, szinte mindenki figyelemmel kísérte ezt a fejleményt. Sokan úgy vélekedtek, hogy az AI fokozatosan átveszi a tartalomírás feladatát, mások szerint az emberek helyét veszi át a szövegírói területen, és vannak, akik kételkednek abban, hogy az AI által generált keresési eredmények hatással lehetnek-e a SEO-ra.
Az igazság az, hogy a generatív AI valósággal forradalmasítja a tartalomgyártást és -előállítást. Ugyanakkor fontos megérteni, hogy ez nem áll ellent a mélyen gyökerező emberi pszichológiának. Az emberek ösztönösen kíváncsiak, és állandóan keresik a válaszokat a felmerülő kérdéseikre.
Miközben folytatjuk a kutatást, az SEO továbbra is létfontosságú marad. Az AI jelenléte azonban nem elhanyagolható tényező. Segíthet a keresési rangsorok emelésében a tartalom SEO optimalizálásával. A mesterséges intelligencia rendkívül gyorsan tud kutatásokat végezni, adatvezérelt betekintéseket nyújthat, és nagy mennyiségű kiegészítő tartalmat hozhat létre. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezeknek a technológiáknak megfelelő keretek között kell működniük.
Fontos tények: Az AI-t érdemes egyfajta SEO szakértő asszisztensként tekinteni, aki képes segíteni a SEO optimalizálásában rejlő nehézségek megoldásában. Az olyan mesterséges intelligencia platformok, mint a ChatGPT és a Google Gemini, képesek gyorsan generálni több ezer kulcsszó-ötletet és ezeket csoportosítani klaszterekbe. Továbbá, megfelelő bemeneti és felszólítási stratégiákkal az AI képes szerkeszteni és felülvizsgálni a tartalmat, hogy javítsa annak SEO optimalizálását.
Kitűnő minőségű és releváns tartalom
2023 februárjában a Google nyilatkozatot tett közzé, mely szerint mindig a kiváló minőségű tartalmat preferálja, függetlenül attól, hogy azt ember vagy mesterséges intelligencia alkotta. Emellett közölték, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalom elsősorban a keresési eredmények manipulálására irányulva sérti a Google spam irányelveit. A generatív AI használata a tömeges tartalomgyártásban az egyik leggyakoribb hiba, melyet a marketing szakemberek elkövetnek. A közepes minőségű tartalmak tömeges jelenléte arra ösztönözte a Google-t, hogy növelje a tartalmak minőségének fontosságát az algoritmusában.
Így, mivel sokan ugyanazon általános mesterséges intelligencia által generált tartalmat alkotják, az élvonalbeli szereplők a legmagasabb minőségű tartalmak előállítására törekednek, melyek elengedhetetlenek a kiemelt helyezéshez. Továbbá, még előnyösebb, ha SEO tartalomírásban járatos szakértőkre találsz.
A legfontosabb megállapítások: Ez kissé ironikus helyzet. A mesterséges intelligencia által létrehozott átlagos minőségű tartalom tömeges gyártása révén hangsúlyt helyeztek a kiváló emberi tartalom fontosságára. Az olyan stratégiák, amelyek lehetővé teszik az emberi hatás becsempészését a mesterséges intelligencia által generált tartalomba, kiemelkedő fontossággal bírnak majd a rangsorban.
Mobil- és hangvezérelt keresés
A hangalapú keresés az egyszerű elérhetőség és kezelhetőség miatt az első évben már kiugróan magasra emelkedett a statisztikailag a nulla szintről, globálisan körülbelül a keresések tíz százalékára. Ez nagyjából havi 50 milliárd hangalapú keresést jelent. A 2026-ra prognosztizált adatok szerint az Egyesült Államokban az internet felhasználók több mint fele használni fog hangalapú keresési asszisztenst.
A hangalapú keresés már most is két fontos hatást gyakorol. Először is, az emberek beszélve másképpen fogalmaznak, mint amikor gépelnek. Általában hosszabbak a hangalapú keresések, ami kiemeli a "long tail" kulcsszavak fontosságát. Másodszor, az emberek gyakran hangalapú kereséseket használnak ahhoz, hogy a közelben találjanak termékeket vagy szolgáltatásokat, így a helyi keresőoptimalizáció kiemelt fontossággal bír.
A hangalapú keresés és a mobiltelefonok használata kéz a kézben jár. A Google már a mobil-első indexelés stratégiáját alkalmazza, és a webhely mobil verzióját preferálja az indexelés és a rangsorolás során. Ezért a mobilbarát weboldalak kialakítása alapvető eleme a keresőoptimalizációs trendeknek.
Fontos megjegyezni, hogy ne csak a hagyományos SEO-ra optimalizáljunk, hanem vegyük figyelembe a hangalapú keresés optimalizálását is (VSO). A Siri, az Alexa és a Google Assistant fokozódó népszerűsége miatt minden tartalomrészletet potenciális hangalapú keresési lehetőségként kell kezelnünk.
Néhány hasznos tipp a hangalapú keresés optimalizálásához:
- Aktívan tegyünk fel kérdéseket és alakítsuk tartalmunkat beszélgetős formátumra.
- Azonosítsuk és optimalizáljuk a long tail kulcsszavakat.
- Biztosítsuk, hogy webhelyünk mobilbarát legyen.
- Szükség esetén hangsúlyozzuk a helyi keresőoptimalizálást.
- Növeljük webhelyünk sebességét.
- Koncentráljunk a kiemelt részletekre.
Zero-Position vagy Zero-Click keresések
A kattintásmentes keresések már egy ideje az egyik legfigyelemreméltóbb SEO trendként szerepelnek. Ezek akkor jelentkeznek, amikor a felhasználó megtalálja a választ anélkül, hogy elhagyná a keresőmotor eredményoldalát (SERP). A nulla kattintással végzett keresések túlnyomó része a Google SERP funkcióinak köszönhető. Ezek lehetnek kiemelt részletek, helyi csomagok a helyi vállalkozások kereséseihez, recept körhinták vagy a Google Shopping kibővített funkciói.
A kiemelt kivonat, más néven „nulladik pozíció”, gazdag találat a SERP tetején. Gyakran hosszabb szöveg részeként jelenik meg, ahol a Google egy-két mondatot kínál, amelyek közvetlenül válaszolnak a keresési lekérdezésre.
Legfontosabb tudnivalók: A SEO szakértők aggodalmukat fejezik ki a nulladik pozíció miatt, mivel ez csökkentheti a webhely forgalmát. Ugyanakkor úgy véljük, fontos elfogadni és kihasználni a kiemelt részletek lehetőségét. Amikor szembesülsz egy nulla kattintást igénylő kereséssel, próbálj meg olyan hasznos tartalmat létrehozni, ami arra ösztönzi az embereket, hogy több információt kapjanak.
Hogyan? Íme néhány tipp:
- Adj választ a gyakran felmerülő kérdésekre.
- Építs be kérdőszavakat a tartalomba.
- Rendezd természetes módon az információkat.
- Illesz be képeket a tartalomba.
- Alkalmazz sémajelölést a strukturált adatokhoz.
Aktuális autoritás
2022-ben a Google tovább finomította az E-A-T mixet egy újabb E-vel, mely az E-E-A-T rövidítés része. Ez a tapasztalat, a szakértelem, az autoritás és a megbízhatóság kifejezés. Az „tapasztalat” bevonása azt jelzi, hogy a szerző valós tapasztalata további fontos tényező a tartalom értékének meghatározásában.
Azonban minden az elért bizalomról szól. Ha egy márka körül szakértelmet építesz, te leszel a megbízható forrás egy adott téma vagy kérdés kapcsán.
Az aktuális tekintély kialakításának egyik legjobb módja a témacsoportok beépítése a weboldaladon.
Legfontosabb megállapítások: A bizalom kulcsfontosságú tényező lesz a jövőben a SEO tartalom terén. A mesterséges intelligencia botok és más, piacon elérhető fekete (tiltott) gyakorlatok ellenére kiemelkedő minőségű tartalmat készíthetsz, ami közben tekintélyt is építesz a téma köré, és ezzel felkelted az olvasók (és a Google) figyelmét.
Tervezz és hozz létre témacsoportokat annak érdekében, hogy egy erős tartalom-ökoszisztémát alakíts ki.
Legyen átlátható és mutasd be forrásaid, így növelve a tartalom hitelességét.
Fordíts időt a szerzői életrajzok írására a blogodon. Ezáltal bizonyíthatod, hogy mély ismeretekkel rendelkezel a témában.
Írj a felhasználóknak, ne az algoritmusnak. Az E-E-A-T tényező olyan elem, amelyet valós felhasználók vesznek figyelembe, nem pedig a Google botjai. A Google több mint 16 000 keresési minőséget értékelővel működik együtt, akik értékelik a tartalmat.
Hogyan tudunk felkészülni a következő generációs SEO trendekre?
A keresők jelenléte alapján láthatjuk, hogy az SEO sosem válik feleslegessé. Bármilyen technológiai fejlődés történik is, fontos, hogy felkészüljünk és alkalmazkodjunk a változó SEO-környezethez.
Ha elbizonytalanodunk abban, hogy hogyan tarthatnánk lépést az összes változással, érdemes lehet egy megbízható marketing ügynökség segítségét kérni. A Marketing Consulting prémium SEO szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy kiváló minőségű tartalmat hozzunk létre, mely növeli az aktuális tekintélyt és segít előrébb jutni a keresési rangsorban.
Lépj velünk kapcsolatba még ma, hogy megtudd, hogyan!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk