A Hunkemöller International, Európa leggyorsabban növekvő fehérneműmárkája a RISE with SAP megoldásra támaszkodva a felhőbe költözött, amely lehetővé tette, hogy személyre szabott élményt nyújtson a vásárlóinak, és lépést tartson a növekvő érdeklődéssel. A 23 ország több mint 850 kiskereskedelmi üzletével és 15 online áruházzal működő Hunkemöller célja, hogy adatvezérelt vállalattá váljon. Ehhez olyan skálázható technológiai infrastruktúrára volt szüksége, amely a márka növekedéséhez rugalmasan tud alkalmazkodni. Az on-prem rendszerről az SAP S/4HANA private cloud-ra való áttérés – melyet Google Clouddal valósít meg – az első mérföldkövet jelenti a digitális átalakulása útján.
A Hunkemöller omnichannel értékesítési stratégiát folytat; saját üzleteiben, nagykereskedelmi és nemzetközi franchise-üzleteken keresztül is értékesíti termékeit. A felhőre való transzformáció oka főként a jelentős nagykereskedelmi tevékenysége volt, amely biztosítja a rugalmasságot, a vásárlók vásárlási szokásainak személyre szabott megismerését és innovációt kínál a további növekedéshez.
Az SAP S/4HANA Cloud segítségével a Hunkemöller a digitális átalakulás következő lépéseként a divatiparra optimalizált verzió, az SAP S/4HANA For Fashion and Vertical Business bevezetését tervezi. A megoldással a tervezéstől a nagykereskedelmen át a kiskereskedelemig egyetlen platformon tudja majd kezelni üzleti tevékenységét. Ez lehetővé teszi a Hunkemöller számára, hogy gyorsabban kiszállítsa a kollekciókat minden csatornán, optimalizálja a készleteket és a költségeket, valamint növelje árrését is.
„A személyre szabottság az ügyfélkiszolgálásban azt is jelenti, hogy az SAP rendszerével előre jelezhető például, hogy mikor akar egy ügyfél ismételten vásárolni, és a megfelelő ajánlatot tudja a vállalat küldeni a megfelelő időben. Ugyanakkor nem csak az ügyfélélményben, hanem akár olyan területeken is támaszkodhatnak a divatcégek a megoldásainkra, mint a márkapozicionálás vagy az új piacokon való terjeszkedés – valós idejű, adatvezérelt döntések meghozatalával” – emelte ki Pintér Szabolcs, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az SAP Hungary ügyvezetője.
Ez utóbbi volt a célja Németország egyik legnagyobb online divatáruházának, a Bonprix-nek is az SAP BW/4HANA és az SAP Datasphere bevezetésével. Az Otto Csoporthoz tartozó Bonprix mostantól egy dinamikus, több felhőből álló adattérképet üzemeltet, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen platformon integrálja a helyben és a felhőben lévő adatforrásokat.
A hamburgi székhelyű nemzetközi divatcég több mint 16 millió aktív vásárlója több mint 25 országból rendel, ezért a vállalat az egyszerűsített IT-architektúra, a gyors piacra jutást támogató üzleti döntéshozatal és az önkiszolgáló megoldások elérésére olyan megoldást keresett, amellyel képes gyorsan reagálni a piaci változásokra, és biztosítani tudja a legújabb termékekhez való hozzáférést a vásárlóknak.
A Bonprix az SAP Datasphere és az SAP Business Warehouse megoldáson valósította meg analitikai stratégiáját, ami jelentős lépés a teljes digitális átalakuláshoz. A felhőalapú adatplatform, az SAP Datasphere és az SAP BW4/HANA integrációjával a divatcég hozzáférést nyer egy olyan hatékony analitikai platformhoz, amely hidat képez a pénzügyi, értékesítési, logisztikai és ügyfélkapcsolat-kezelési adatok között, és hatékonyan dolgoz fel és kezel hatalmas adatmennyiséget. A Bonprix BI adatplatformja, a több felhőre kiterjedő hozzáférést biztosító SAP DataSphere-rel párosítva lehetővé teszi a különböző forrásokból származó adatok zökkenőmentes integrálását. Ez nemcsak a mindennapi működés sarokköve, hanem a technológiai változások stratégiai eszköze is, és ez biztosítja a felelős kereskedelmi gyakorlatok további előmozdítását is a jövőben.
Az SAP üzleti AI megoldásaival, így az SAP BTP GenAI "Document Information Extraction" szolgáltatással a Bonprix máris jelentős hatékonyságnövekedést ért el a bejövő számlák releváns adatainak automatikus feldolgozásával, a manuális adatbeviteli hibák csökkentésével és a teljes számlafeldolgozási munkafolyamat felgyorsításával.
Mindkét vállalat az SAP technológiai megoldásainak segítségével kívánja tovább erősíteni piaci pozícióját. A Hunkemöller az ügyfélélmény személyre szabását és az omnichannel értékesítési stratégia támogatását helyezte előtérbe, míg a Bonprix a valós idejű adatkezelésre és az üzleti folyamatok automatizálására helyezte a hangsúlyt.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk