2022 első felében a Henkel mintegy 10,9 milliárd euróra növelte a csoport árbevételét. Ez jelentős, +8,9 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg. Ehhez a pozitív fejleményhez minden üzletág és régió hozzájárult. A várakozásoknak megfelelően az első félév eredményét az anyag- és logisztikai árak drasztikus emelkedése befolyásolta. A jelentős áremelkedések, a szigorú költséggazdálkodás és a további hatékonyságjavítás ellenére ezeket a hatásokat nem sikerült maradéktalanul ellensúlyozni.
„A rendkívül nehéz környezetben az első hat hónap árbevétel teljesítménye meghaladta a teljes évre vonatkozó korábbi várakozásokat, miközben az eredményadatok a Csoport 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésével összhangban alakultak. Az eddigi fejleményeket tekintve a Csoport szerves árbevétel-növekedésére vonatkozó éves előrejelzésünket megemeltük, és megerősítettük az EBIT marzsra és az elsőbbségi részvények korrigált hozamára vonatkozó prognózisunkat” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„Következetesen követjük a céltudatos növekedésre irányuló stratégiánkat, és 2022 első felében jelentős előrelépést tettünk megvalósításában – mindenekelőtt munkatársaink világszerte nagy elkötelezettségének köszönhetően. Adhesive Technologies üzletágunkkal globális vezető szerepet töltünk be, és innovatív megoldásokat kínálunk, amelyek egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítanak. A Laundry & Home Care és a Beauty Care fogyasztói üzletágak összevonásával egy többkategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. Jó úton haladunk, és arra törekszünk, hogy jövőbeli Consumer Brands üzletágunkat legkésőbb 2023 elejére létrehozzuk. Az egyesített üzletág szélesebb alapot kínál majd portfóliónk következetesebb optimalizálásához, és magasabb növekedést valamint árrést eredményez az üzletág számára.”
A részletes jelentés a Henkel honlapján olvasható.
A célirányos növekedés cselekvési terv jól halad
A Henkel a céltudatos növekedést követi, és ehhez világos stratégiai keretet dolgozott ki. A stratégiai keret kulcsfontosságú elemei a sikeres portfólió, az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén megnyilvánuló egyértelmű versenyelőny, valamint a jövőképes működési modellek – az erős vállalati kultúrán alapulva.
2022 első felében a Henkel továbbra is következetesen dolgozott növekedési cselekvési terve megvalósításán, és minden pillérben jó előrehaladást ért el. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak új Henkel Consumer Brands üzletágban történő egyesítésével a Henkel céltudatos növekedési cselekvési tervét a következő szintre emeli. A két fogyasztói üzletág összeolvadásával összefüggésben és egy aktív portfóliókezelés részeként jelenleg az 1 milliárd eurós összárbevételt elérő üzleti területek és márkák felülvizsgálata folyik. Ez magában foglalja a Henkel növekedési és jövedelmezőségi kritériumainak nem megfelelő üzleti területek leválasztását vagy megszüntetését. A Henkel akvizíciókkal is tovább erősítette portfólióját. 2022 júliusában lezárult a Shiseido fodrász üzletágának felvásárlása az ázsiai-csendes-óceáni régióban. Ezzel a Henkel a Fodrász (Hair Professional) üzletágban a világ 2. vállalata lett.
Versenyelőnyének megerősítése érdekében a Henkel az innovációk további felgyorsítására, a fenntarthatóság mint megkülönböztető tényező fokozására, valamint az ügyfelek és fogyasztók számára a digitalizáció révén történő értékteremtésre összpontosított.
A Henkel stratégiájának kulcsfontosságú pillére a sikeres innovációk révén elért piaci megkülönböztethetőség. Ezek jelentősen támogatták a növekedést az év első felében. Az Adhesive Technologies területén például a Henkel új tűzvédelmi bevonatokat fejlesztett ki elektromos járművek akkumulátoraihoz. Ezek nemcsak jelentősen növelik az utasok biztonságát, hanem költséghatékony termelést is lehetővé tesznek az autóipari ügyfelek számára. A Beauty Care területén a Henkel újraindította Schauma hajápoló márkáját egy újratervezett fenntartható csomagolási koncepcióval, amely 50-100 százalékban újrahasznosított műanyagot tartalmaz. A Laundry & Home Care üzletágban kétszámjegyű növekedést és további piaci részesedésnövekedést értek el a Persil segítségével, amit a fenntartható és e-kereskedelemre alkalmas termékpaletta bővítése támogat.
A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legnagyobb erőssége. A fenntartható gazdálkodás növekvő fontosságát, valamint az ügyfelek és a társadalom növekvő elvárásait tükrözve a Henkel megerősítette hosszú távú fenntarthatósági stratégiáját az új „2030+ Fenntarthatósági Célkitűzés Keretrendszerrel”, amelyet ez év elején vezettek be. A meglévő célokon túlmenően új, hosszú távú célokat tűztek ki a további előrehaladás érdekében három dimenzióban: „Regeneratív bolygó”, „Virágzó közösségek” és „Megbízható partner”. A Henkel 2022 első felében további előrelépést tett a fenntarthatóság terén. A Henkel páldául három további gyárat alakított át Európában, hogy 100 százalékban CO2-semleges energiával működjenek, így jó úton halad azon cél felé, hogy 2030-ra elérje a klíma-pozitív CO2-egyensúlyt a gyártóhelyeken. Emellett a Henkel továbbra is folyamatosan a megújuló nyersanyagokra összpontosít. A BASF-fel kötött partnerség révén évente körülbelül 110 000 tonna fosszilis alapú anyagot helyettesítenek megújuló szénforrásokkal.
Az innováció és a fenntarthatóság mellett a Henkel a digitalizációt kulcsfontosságú sikertényezőként határozta meg versenyképességének megerősítésében. Az első félévben a digitális csatornákon generált árbevétel részaránya kétszámjegyű növekedést mutatott, több mint 20 százalékot elérve. Az Adhesive Technologies üzletág saját e-kereskedelmi platformja kétszámjegyű növekedést ért el 2022 első felében. A Fodrász (Hair Professional) üzletágban az eShop szintén kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a kibővül márka- és termékpalettával. Emellett a Henkel tovább bővíti az e-kereskedelemre alkalmas kínálatát a Laundry & Home Care terén. Ehhez hozzájárult az új integrált RAQN technikai platform. A karcsú, gyors és jövőre felkészített működési modellek fontos elemei a Henkel stratégiai keretrendszerének. A Henkel tovább bővítette a 2020-ban elindított változtatásokat: a Henkel dx digitális egység rendkívül hatékony struktúrákkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a magasabb informatikai projektberuházásokat stabil költségek mellett.
A célirányos növekedési cselekvési terv másik kulcseleme a Henkel vállalati kultúrájának továbbfejlesztése és a kulturális átalakulás felgyorsítása. A társaság célja az együttműködésen alapuló kultúra előmozdítása. Az év első felében a Henkel folytatta egy sor intézkedés elindítását e cél elérése és alkalmazottai további felhatalmazása érdekében.A Henkel átfogó változásmenedzsment programot indított a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak összevonása kapcsán. A program a változtatással kapcsolatos továbbképzésre és a csapatátalakításra összpontosít. Ezen túlmenően, hogy 2025-re elérje a nemek közötti egyenlőség célját az összes vezetési szinten, a Henkel további konkrét lépéseket tett, és olyan kezdeményezéseket indított el, mint a Sokszínűség, Méltányosság és Befogadás Hete. Az átfogó Smart Work koncepció részeként új kezdeményezéseket vezettek be, amelyek a munkavállalók mentális egészségére és jólétére helyezik a hangsúlyt.
„Bár szembesültünk a COVID-járvány és az ukrajnai háború hatásaival, az év első felében jelentősen növeltük szerves árbevételünket, és az év első felében beszámoltunk róla. Eredményeinket a várakozásoknak megfelelően elsősorban a nyersanyag- és logisztikai költségek drasztikus növekedése befolyásolta. Ez tükröződik a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó frissített előrejelzésünkben is. Büszkék vagyunk arra a kiemelkedő előrelépésre, amelyet a céltudatos növekedést célzó stratégiai programunk megvalósítása terén értünk el, és továbbra is következetesen folytatjuk stratégiánkat még ebben az igen nehéz kihívásokkal teli környezetben is” – mondta Carsten Knobel.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk