2022 első negyedévében a Henkel a csoport árbevételét körülbelül 5,3 milliárd euróra növelte egy nagy kihívásokkal jellemezhető piaci környezetben. A szerves árbevétel jelentősen, +7,1 százalékkal nőtt, ami elsősorban a nagyon erős árazási teljesítménynek köszönhető, és ezzel párhuzamosan enyhe volumencsökkenés következett be. Nominálisan az árbevétel növekedése +6,1 százalék volt.
„Ez a nagyon jó értékesítési teljesítmény bizonyítja a növekedési programunkat, valamint alkalmazottaink óriási elkötelezettségét világszerte, melyért köszönetünket szeretnénk kifejezni. A makrogazdasági környezet azonban az év eleje óta drámaian romlott. A globális koronavírus-válság hatását, amelyet a nyersanyagpiacok és a globális ellátási láncok rendkívül feszült helyzete kísér, drasztikusan súlyosbította az ukrajnai háború” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„E rendkívül nehéz körülmények ellenére is a céltudatos növekedésre irányuló világos stratégiánkat követjük. Adhesive Technologies üzletágunk globális vezető szerepet tölt be a piacon, és számos kulcsfontosságú iparágban kínál innovatív megoldásokat – egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítva. A Laundry & Home Care és Beauty Care fogyasztói üzletágaink Henkel Consumer Brands néven történő egyesítése révén pedig egy több kategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. Célunk, hogy jövőbeli Consumer Brands üzletágunk legkésőbb 2023 elejére megvalósuljon. Szélesebb alapot kínál majd portfóliónk következetesebb optimalizálásához, valamint az üzleti tevékenység magasabb növekedési és árrésprofil felé történő előmozdításához” – magyarázta Carsten Knobel.
Az első negyedéves árbevétel-növekedés különösen az Adhesive Technologies üzletágnak köszönhető, amely kétszámjegyű, +10,7 százalékos szerves növekedést produkált, amelyhez minden üzleti terület hozzájárult.
A Beauty Care üzletág szerves árbevételének alakulása enyhén negatív, -1,2 százalékos volt az első negyedévben. A fodrász üzleti terület kétszámjegyű növekedést ért el. A fogyasztói üzleti terület eredményei a várakozásoknak megfelelően elmaradtak az előző évi szinttől, elsősorban a 2022-re meghirdetett portfólióintézkedések végrehajtása miatt.
A Laundry & Home Care üzletág rendkívül erős, +4,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, ami a mosószerek (Laundry Care) terület jelentős növekedésének köszönhető. Ezzel szemben a tisztítószer (Home Care) terület szerves árbevételének alakulása enyhén negatív volt az első negyedévben.
Regionális viszonylatban a Henkel jelentős értékesítési teljesítményét elsősorban a feltörekvő piacok vezérelték. Ugyanakkor az érett piacok is erőteljes szerves értékesítési fejlődés tapasztalható.
A 2022-es pénzügyi év hátralévő részére nézve Carsten Knobel elmondta: „Gazdasági környezetünk bizonytalansága és változékonysága tovább nőtt az ukrajnai háború nyomán. Az alapanyagok és a logisztikai szolgáltatások ára ismét jelentősen emelkedett. Az ukrajnai háború fejleményeire tekintettel április közepén úgy döntöttünk, hogy beszüntetjük oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységünket. Ez mintegy 1 milliárd eurós éves árbevételt és több mint 2.500 alkalmazottat érint. Tekintettel ezekre a fejleményekre, most arra számítunk, hogy az év hátralévő részében jelentősen nagyobb nyomás nehezedik eredményeikre, mint az év elején. Ezért április végén ennek megfelelően frissítettük az idei évre vonatkozó előrejelzésünket.”
A Henkel most +3,5 és +5,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár csoportszinten a 2022-es pénzügyi évben. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT ráta) várhatóan 9,0 és 11,0 százalék között lesz. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) vonatkozásában, változatlan árfolyamon számolva a Henkel most -35 és -15 százalék közötti csökkenést vár.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk