Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. június 17.

A Hello Szülő olvasói megszavazták: az apáknak is jár egy külön nap

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Telekom Hello Szülő platformja ezzel a kampányával az apák szerepére szeretné ráirányítani a figyelmet és egyben egy társadalmi diskurzust indítani és arra bíztatni nemcsak az apákat, de az anyákat is, hogy gondolják újra a saját működésüket, szerepüket. Amíg az anyaságról sok kutatás, tanulmány szól, addig az apák, apaság vizsgálata jóval kisebb figyelmet kap. Ugyanígy, amíg május első vasárnapjáról tudjuk, hogy az anyák napja, és az iskolákban, óvodákban is készülnek műsorral, addig azzal jóval kevesebben vannak tisztában, hogy június harmadik vasárnapja az apák ünnepe. A Hello Szülő „Szükség van-e apák napjára?” kérdésére érkezett válaszok alapján pedig igény lenne rá.

„Az apák szerepe körül nagyon sok a nyitott kérdés, amiről, ha beszélni akarunk, túl kell lépni a konvencionális szerepértelmezéseken, a munka-háztartás kétpólusú dimenzióján. Ha ez sikerülne, akkor ez a szülők egymáshoz való viszonyát és a mindennapjaikat is tuningolná, azaz pozitív irányba billentené, jobban tudnának kapcsolódni egymáshoz. Felelős márkaként a Telekom szerepe, hogy rábírja az embereket arra, hogy gondolkodjanak erről a kérdésről, hogy hol is van az apák helye a rendszerben. A Hello Szülő mint tabutémákat feszegető platform arra ösztönzi az apákat – nem csak ezzel a kampánnyal, hanem tartalmakkal is –, hogy vegyék górcső alá a modern kor kihívásait, és ezek mentén találják ki magukat, hogy nekik is legyen egy jól definiált szerepük” – mondta Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója.

A kérdés nem légből kapott, hiszen több tanulmány is bizonyítja, hogy szükség van az apák aktív jelenlétére: „A kutatások azt mutatják, hogy az apák részvétele pozitívan befolyásolja a gyermekek kognitív képességeit. Azok az apák, akik oktatási tevékenységekben, például olvasásban és problémamegoldó játékokban vesznek részt, jelentősen hozzájárulnak gyermekeik kognitív fejlődéséhez. Emellett az apák jelenléte és aktív részvétele segít a gyermekeknek jobb érzelemszabályozást és alacsonyabb szorongási szintet kialakítani. Sőt, azok a gyerekek, akiknél az apa jobban bevonódik a család mindennapjaiba, jobban teljesítenek az iskolában. Ez részben annak köszönhető, hogy az apák gyakran ösztönzik a fegyelmezett tanulási megközelítést” – tette hozzá Budavári Eszter, a Mindwell Pszichológiai Központ pszichológusa, a Hello Szülő szakértő partnere.

A szavazatgyűjtés mellett a legkisebbeket is megkérdezték, hallottak-e az apák napjáról, illetve mit gondolnak róla. A megkérdezett gyerekek, összhangban a szavazás eredményével, úgy gondolják, az ő apukájuk megérdemli, hogy megünnepeljék ugyanúgy, ahogy az anyukájukat. A három animációs videó, amiben a gyerekek kifejtik, miért is jár szerintük az apukájuknak az elismerés a Hello Szülő platformon és az oldal közösségi média felületein érhető el.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk