Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. november 12.

A halogatás hatása otthonaink energiahatékonyságára

A kutatás rámutatott, hogy a magyar lakosság jelentős része hajlamos késleltetni a selejtezést, különösen a kisebb-nagyobb bútorok és háztartási gépek esetében, ahol 77% az utolsó pillanatig vár a cserével. Az érzelmi kötődés erős tényező: a megkérdezettek 32%-a nehezen válik meg régi tárgyaitól érzelmi okokból. Míg 53% állította, hogy lenne lecserélendő ruhája, valójában csak 35% tette meg ezt a lépést.

Az anyagi szempont szintén komoly akadályt jelent: a válaszadók 64%-a számára az anyagiak nehezítik a selejtezést. Az elektronikai eszközök esetében valamivel jobb a helyzet: míg 37% tervezte a cserét, 38% meg is valósította azt.

Nyílászárók cseréje: Halogatás helyett tudatosság

Érdekes módon, amikor a nyílászárók cseréjéről van szó, a lakosság fele nem vár az utolsó pillanatig. A válaszadók 48%-a tudatosan ügyel arra, hogy időben lecserélje ezeket az elemeket a nagyobb problémák megelőzése érdekében. A megkérdezettek több mint egyharmada (35%) cserélt nyílászárót az elmúlt három évben, bár közel harmaduk (31%) korábban sosem tette meg ezt a lépést.

Az energiamegtakarítás és a funkcionális problémák—például a hőtartási hiányosságok—jelentős szerepet játszanak a nyílászárók cseréjénél. Különösen a férfiak körében fontos szempont: 31%-uk számára az energiamegtakarítás a legfőbb motiváció. A válaszadók többsége legfeljebb 200 ezer forintot szán a beruházásra.

Tetőablakok: A kihagyott lehetőség

Amikor a cserélendő tárgyak között kellett választani, a válaszadók számára a háztartási gépek cseréje (56%) fontosabbnak bizonyult, mint a nyílászáróké (46%). Az ingatlan hőmegtartásának javítása érdekében a legtöbben az ajtók (50%) és a homlokzati ablakok (38%) cseréjét tartják elsődlegesnek. A tetőablakok cseréje csupán a nyolcadik helyen szerepel a fontossági sorrendben, mindössze 15%-os említési aránnyal.

A tetőablakkal rendelkezők 60%-a soha nem cserélte még ki ezeket a nyílászárókat, és a válaszadók többsége legfeljebb 100 ezer forintot szánna erre a célra. Ez azt mutatja, hogy a tetőablakok energiahatékonyságban betöltött szerepét gyakran alábecsülik.

Érzelmi kötődés és anyagi akadályok: Hogyan léphetünk túl rajtuk?

"Sokan nem is sejtik, milyen fontos szerepet töltenek be a tetőablakok az ingatlan hőszigetelésében" – hangsúlyozta Ritea Noémi, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a VELUX Cégcsoport magyar és román piacért felelős vezetője. "Korábbi kutatásaink alapján pusztán a tetőablakok cseréjével és a beltéri hőmérséklet 2°C-kal történő csökkentésével akár 40%-kal mérsékelhető a fűtési energiaigény anélkül, hogy a komfortérzet csökkenne. Célunk, hogy partnerként segítsük a lakosokat energiahatékony, fenntartható és kényelmes döntések meghozatalában, mind az edukáció, mind a tényleges megvalósítás terén, ezáltal megteremtve álmaik otthonát. Az érzelmi kötődés és a halogatás leküzdése nem könnyű, de hosszú távon jelentős előnyökkel járhat."

A VELUX Cégcsoport arra bátorítja a lakosságot, hogy ne halogassák a fontos cseréket, és gondolják át, milyen hosszú távú előnyökkel járhat a régi nyílászárók, különösen a tetőablakok cseréje. A cég szakértői készen állnak.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk