Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a szakember elmondta azt is, hogy véleménye szerint az innovációs fejlesztések gyorsasága, azok megvalósításának üteme gondot manapság a nagyvállalatok, és a gazdaság kisebb részvetői esetében egyaránt.
Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
Az egyértelmű és szemmel látható eredményessége miatt hiszek a marketingben. Fontosságát jól mutatja, hogy lényegében a gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk rá, enélkül nincs termék, nincs szolgáltatás. Ha megszólítod a vásárlót, annak hatása, eredménye van, ha kommunikálsz, az hat a vevőre, a mi esetünkben az olvasóra. A Libri és a Bookline fejlesztésén hosszú évek óta dolgozom. A Bookline esetében látható volt egy fantasztikus evolúció, ahogy egy ismeretlen márkából ún. love brand lesz, a Libri esetében pedig a megújulás volt a fő irányvonal, ami jól megtervezett és kreatív marketing kommunikáció nélkül nem valósulhatott volna meg.
Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
Hiszünk és hiszek a párbeszédben, az eszmecserében, fontosnak tartom azokat a szakmai találkozókat, ahol meg tudjuk egymással osztani tapasztalatainkat, gondolatainkat. De ugyanakkor fontos a vita is, azt gondolom, a tudásmegosztással és a vélemények ütköztetéssel segítjük egymás munkáját.
Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
Biztosíthat minket arról, hogy jó úton járunk, de fel is nyithatja a szemünket, hogy valamit nem jól vagy nem elég jól csinálunk. Nem beszélve az inspirációról, amit leginkább az ilyen szakmai eseményeken kapunk meg.
Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
Egyértelműen a fenntarthatóság most a legnépszerűbb téma, ennél aktuálisabb kérdést nemigen találunk, hiszen a vásárlók egyre inkább figyelik a vállalatok CSR tevékenységét, sokan közülük e mentén választanak terméket vagy szolgáltatót. Ebben a környezetben pedig már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át. Meglátásom szerint ezt a változást leginkább úgy lehet előidézni, ha a környezetvédelemmel, a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos ideákat minél inkább beágyazzuk a vállalat értékeibe, működésébe. A Libri és a Bookline esetében az új brand purpose stratégia alapgondolata is a fenntarthatósághoz köthető. Mindemellett szerintem továbbra is fontos és aktuális téma még a márkákhoz kapcsolódó tartalomgyártási stratégia, illetve a marketing automatizáció, valamint – világjárvány után egyre inkább előtérbe kerülő – a munkavállalói elégedettség kérdése, annak növelése, ami új témaként érkezett el a vállalatokhoz, különös tekintettel a több száz főnél többet foglalkoztató cégekhez.
Az interjú folytatását a Tovább gombra kattintva olvashatod!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk