Miért kell még egy tehetségkutató? Nincs elég már így is? Jogos kérdés, de a Sávlekötő Camp by OTP Junior nem egy szokványos tehetségkutató, sokkal inkább egy platform, ami megmutatja a kreatív alkotási folyamatokat, és teret ad olyan fiatal, feltörekvő arcoknak, akik már belekóstoltak a zenekészítésbe, egyértelműen tehetségesek, vannak izgalmas, újító gondolataik és ötletek, amiket meg is tudnak valósítani, de még nem érték el az áttörést. Ebben a műsorban csak a saját dalok, kreatív alkotási folyamat számít.
“Sokáig gondolkodtunk rajta, hogy van-e helye még egy tehetségkutatónak, főleg úgy, hogy a legtöbben negatív véleménnyel vannak erről a műfajról, mert bár az utóbbi időben egyre több ilyen produkció jelent meg, egyre kevésbé szóltak a zenéről. Mi ebben találtuk meg azt, ami a műsorunk kulcsa lett. Már itthon is egyre jellemzőbb, hogy a fiatalok autodidakta módon tanulnak meg zenét készíteni, egyszemélyben vagy akár párban egy teljes dalt, vagy akár albumokat építenek fel az első hangoktól, a szövegen át egészen a masterig. De a demóktól a színpadig jutni nem egyszerű, ez a műsor ebben segít, a nélkül, hogy megkötné az alkotók kezét, vagy megpróbálná megváltoztatni őket”- meséli Lil Frakk, a műsor házigazdája. “A Sávlekötő Camp by OTP Junior egyedisége abban van, hogy itt csak a saját dalok, az egyéni stílus számít. Már a válogatón is csak a zenéjük alapján kerültek be a versenyzők a táborba és a feladatok során is az egyedi alkotásokon volt a fókusz. Minden feladat egy új dal, vagy egy meglévő dalkezdemény kidolgozása volt, ebben segítettek a táborvezetők és az általuk adott feladatok, amik nemcsak dalkészítésre, de színpadi jelenlét gyakorlására, szakmai bemutatkozásra vagy éppen jövő tervezésre is kiterjedtek. Mi nagyon izgalmasnak tartjuk, ahogy a versenyzők napról napra fejlődtek, és reméljük, hogy a nézők is lelkesen néznek majd be a zenekészítés és zenésszé válás kulisszatitkaiba velünk.”
A műsorba több mint 400 produkció jelentkezett, ebből a kreatív csapat kiválogatta azt a 21-et, akiknek a demói a táborvezetők elé kerültek. Lábas Viki, Szendrői Csabi, AKC Misi és a BSW csak a dalok első 1 percét hallgatva döntöttek végül, hogy kik kerülhetnek be a táborba. Ez a megkötés igencsak megnehezítette a feladatot, de azért is volt fontos, mert a való életben is nagyjából ennyi idő alatt dől el, hogy valakinek tetszik-e egy dal, vagy továbblépteti a lejátszási listát, főleg, ha nem ismeri az előadót. A táborvezetőkben közös, hogy mindannyian tudják, milyen a semmiből, saját gondolataikat megvalósítva ismertté válni, így eszerint tudták értékelni a beérkező dalokat és formációkat is. De a kiválasztás persze nem volt zökkenőmentes, mert nemcsak különböző zenei stílusokat képviselnek, de nagyon mást is kerestek a versenyzőkben. Végül az első adásban 3 produkció jutott tovább:
- The Very Rare Dome, azaz Lukács Döme, aki hyper-popban utazik és már több mint 3 éve készít saját dalokat, jelent már meg kis- és nagylemeze. Bátran kísérletezik a különböző soundokkal és a legfőbb célja a műfaj népszerűsítése. Meg persze, hogy szakmailag fejlődjön, olyanokkal kooperáljon, akik teljesen más zeneiséget képviselnek.
- Szolnoki és Tendency, vagyis Szolnoki Márió és Geröly Tamás, akik bár még csak 17 évesek már felfigyelt rájuk a szakma izgalmas és ösztönös zeneiségük miatt. Az alapvetően pop-rap műfajban alkotó srácok 2 éve dolgoznak együtt, zeneszerző-énekes és producer felállásban. Dalaikban bártan keverik az élő hangszeres és elektronikus hangzásokat.
- Lovas Juci és a Frász, azaz Lovas Juci, Rigó László, Jankó Marcell, Kozák Ricsi egy egészen frissen alakult zenekar, akik a tábor előtt még sohasem léptek együtt közönség elé. Juci korábbi jazzes, popos dalait ültetik élő hangszerekre, szövegeikben pedig meghökkentően szókimondók, és könnyen azonosítható hétköznapi helyzeteket mutatnak be.
Hogy kik jutnak még be a táborba és milyen feladatok során, milyen izgalmas, új dalok születnek az a következő részekből kiderül. De addig is, érdemes csekkolni az első részt!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk