Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. március 08.

A Coca-Cola és a Vöröskereszt összefog a hátrányos helyzetű nőkért

Az „Új esélyek a munkaerőpiacon” programban ebben az évben olyan piacképes vagy hiányszakmákat lehet tanulni és azokból képesítést szerezni, mint az otthonápolás, a bolti eladó, a számítógépes adatrögzítő vagy a szakképzett takarító, de a résztvevők jogosítványt is szerezhetnek. A menedékes státuszú, részben menekültszálláson élő nők emellett a hazai munkaerőpiacon való boldogulás érdekében magyar, mint idegen nyelv vagy angolnyelv-kurzuson vehetnek részt. A program jelenleg a Magyar Vöröskereszthez tartozó budapesti és százhalombattai intézmények, valamint Bács-Kiskun és Komárom-Esztergom vármegyei szervezetek bevonásával zajlik. 

„Több mint kilencven főt vonunk be a programba, közülük Budapesten tízen már meg is szerezték a szakképesítést, Százhalombattán pedig tizenheten kezdték meg a képzéseket. A budapesti, Bács-Kiskun és Komárom-Esztergom vármegyei szervezeteinkkel kapcsolatban álló menekült nők közül hetvenöten vesznek részt a programban. Szakmai partnerekkel is együtt dolgozunk azzal a céllal, hogy a programban szereplők akár a vállalkozóvá válás útján is elindulhassanak a jövőben. Tavasszal 40 fővel indul a szociális szakemberek továbbképzése is” – mondta el Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.

„Az „Új esélyek a munkaerőpiacon” program támogatása fontos lépés a hátrányos helyzetben élő nők önállóvá válásában és munkaerőpiaci érvényesülésében a képzéshez kapcsolódóan. A The Coca-Cola Foundation hozzájárulásával a Magyar Vöröskereszt által elindított program pozitív hatást gyakorolhat a részt vevő nők, családjuk és közösségeik életére” – hangsúlyozta Saadia Madsbjerg, a The Coca‑Cola Foundation elnöke.

A most zajló közös kezdeményezés olyan nehéz helyzetben élő nőket támogat a képzéshez kapcsolódóan teljeskörűen – az oktatási költségek, vizsgadíjak kifizetésével, mentorálással, gyermekfelügyelettel –, akik között akadnak családon belüli erőszak áldozatai, mások elvesztették az otthonukat, egyedülálló anyaként állnak helyt vagy menekültként élnek hazánkban. Fontos cél a kiszolgáltatott közösségek folyamatos támogatása, a program hatókörének további növelése, ezáltal a társadalmi hatás megsokszorozása is.

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Coca-Cola Magyarország több mint 10 éve támogatja a Magyar Vöröskereszt munkáját. Az utóbbi években a két szervezet együtt segített a koronavírus-járvány elleni küzdelemben, több, a rászoruló családoknak nyújtott élelmiszertámogatásban, 2022-ben pedig a humanitárius válság kapcsán a menekültek ellátásában is.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk