Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. július 16.

A Budapest Airport veszi át a debreceni repülőtér forgalmának egy részét

A Debreceni Nemzetközi Repülőtér tájékoztatása szerint a futópálya felületén talált hiba miatt a légikikötő működését – időjárástól függően a pálya javításának idejére, előreláthatólag legalább egy hétre – felfüggesztik. Ebben az időtartamban az eredetileg Debrecenből induló járatok egy részének kezelését a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Budapest Airport veszi át. Az utasokat a légitársaság tájékoztatja a teendőkről, illetve arról, hogy járatuk Budapestről indul, vagy törlésre kerül-e.  

A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a nyári csúcsidőszakban átlagosan napi 55 ezer utast kezel, amelyre most rárakódik a debreceni repülőtérről átirányított utasforgalom is. A Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy a terminálokba lehetőség szerint kísérő nélkül lépjenek be, és ha rendelkeznek beszállókártyával, illetve csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a biztonsági ellenőrzésre induljanak. Így elkerülhetők a torlódások az utasfelvételi csarnokban. A Budapest Airport munkatársai a helyszínen aktívan segítik az utasáramlást: a sorban a kisgyermekkel utazókat a repülőtér személyzete előrehívja, ugyanakkor a biztonsági ellenőrzés gyors és gördülékeny, átlagosan kevesebb, mint 5 percet vesz igénybe, de a legforgalmasabb órákban is tíz perc alatt marad. 

A helyzetet nehezíti, hogy a légtér telítettsége miatt az elmúlt hetekben jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolnia a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is. A Budapest Airport számára ebben a helyzetben is kiemelten fontos, hogy az utasairól magas szinten gondoskodjon, ezért egy-egy dedikált várakozóterületet jelölt ki a 2A és 2B terminálokon, ahol az arra jogosult utasok kényelmesen tudnak várakozni, pihenni, a repülőtér üzemeltető szükség esetén ételt és italt, illetve női higiéniai termékeket oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít. Emellett a hőségriadóra való tekintettel a repülőtér üzemeltető a zónákon kívül is ingyenesen biztosít ásványvizet a várakozóknak, és 13 ivókút is rendelkezésre áll, ahol ezeket a palackokat, vagy épp az otthonról hozott kulacsokat újratölthetik.  

Mindezeken túl a hőség a repülőteret sem kíméli, az épületekben maximális kapacitással üzemelő légkondicionálók védelmet nyújtanak a meleg ellen, de a futópályák, gurulóutak és forgalmi előterek közelében tartózkodóknak is fokozottan védekezniük kell a hőség ellen. A Budapest Airport a dolgozóknak védőitalt és légkondicionált pihenőhelyiségeket biztosít, az utasoknak pedig vizet oszt, és az utasfolyamatok kezelése során is törekszik arra, hogy a nagy melegben is kellemessé, gördülékennyé tegye a repülőtéri tartózkodást.   

„Az extrém hőség mindannyiunkat megvisel, akár utasként, akár munkatársként tartózkodunk a repülőtéren, ezért ebben a helyzetben különösen fontos, hogy még nagyobb odafigyeléssel működtessük a légikikötőt. Az elmúlt napokban több mint 10 ezer palack vizet osztottunk ki, mindent megteszünk azért, hogy utasaink és munkatársaink egészségét a nagy melegben is megőrizzük. Ettől függetlenül arra kérjük őket, hogy ha rosszullétet tapasztalnak, ne habozzanak segítséget kérni" – mondta Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: "a debreceni repülőtér forgalmának átvétele újabb kihívást jelent a budapesti repülőtér számára, hiszen az onnan átirányított gépek és utasaik számára is biztosítanunk kell a megfelelő kapacitást mind a terminálokon, mind pedig az előtereken. Az esti hír nyomán kollégáink az éjszaka és a ma reggel folyamán felkészültek a plusz járatok és utasok fogadására, a gördülékeny utasfolyamatokat a repülőtéren biztosítani fogjuk.” 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk