Marketing | 2025. október 17.

A BMW Group a harmadik negyedévet is értékesítési növekedéssel zárta

A BMW Group 2025 harmadik negyedévében sem tért le az értékesítési növekedés pályájáról, globális viszonylatban 8,8 százalékos fejlődést regisztrálva az előző esztendő megegyező időszakához képest. 2025 első kilenc hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte mintegy 1,8 millió darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el, ami éves viszonylatban 2,4 százalékos növekedést jelent. A BMW Group január és szeptember között összesen 323 447 darab tisztán elektromos meghajtású modellt értékesített, ami 10 százalékos fejlődésnek felel meg. Az év első kilenc hónapjában leszállított 470 313 darab hálózatról tölthető modell (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt) eközben 15 százalékos gyarapodás.

„Szeptember végéig a BMW Group mérsékelt éves értékesítési növekedést könyvelhetett el. Európa és az amerikai kontinens, valamint a MINI márka kimagasló eladási mutatói rendkívül biztatóak. Kivételesen széles hálózatról tölthető modellpalettánk iránt ugyancsak töretlen kereslet mutatkozik” – fogalmazott Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

BMW márka az esztendő harmadik negyedévében 514 620 darab új autót értékesített, ami 5,7 százalékos fejlődés. Éves viszonylatban a bajor prémiumgyártó szinte pontosan a tavalyi mutatót ismétli: a január és szeptember között eladott 1 585 580 darab modell 0,1 százalékos növekedést jelent. A világszerte értékesített 395 998 darab hálózatról tölthető modell 4,5 százalékos gyarapodásnak felel meg. A BMW Kína kivételével mindegyik régióban növelni tudta eladásait, Európában és az amerikai kontinensen kimagasló értékesítési mutatókat regisztrálva. A kínai piacon a tervezett értékesítésnövekedés nem a várakozásoknak megfelelően alakult. A bajor prémiummárka plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeit továbbra is intenzív ügyfélérdeklődés övezi, amelynek eredményeként a gyártó e hajtáslánc-technológiával szerelt autói globális értékesítési mutatóit éves viszonylatban 30,2 százalékkal tudta növelni.

2025 januárja és szeptembere között a BMW M GmbH világszerte összesen 158 182 darab modellt adott el, ami 7,9 százalékos növekedés. Fennállása eddigi legsikeresebb féléves teljesítményét követően a BMW M divízió a harmadik negyedévet is erős értékesítési mutatókkal zárta. A globálisan átadott 52 220 darab új autó 11 százalékos fejlődésnek felel meg.

MINI márka új modellcsaládja magabiztosan halad tovább az értékesítési növekedés pályáján: 2025 harmadik negyedévében a brit prémiumgyártó világszerte 72 376 darab új modellt értékesített, ami az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 37,5 százalékos gyarapodás. A január és szeptember között eladott 206 214 darab új autó 23,7 százalékos fejlődésnek felel meg. A MINI mindegyik értékesítési régiójában növelni tudta eladásait.

2025 első kilenc hónapjában a Rolls-Royce 4 100 luxusautót értékesített, ami 3,3 százalékos növekedés. A BMW Motorrad ez idő alatt globálisan 159 156 darab robogót és motorkerékpárt adott el, ami 2,6 százalékos csökkenést jelent. A divízió a harmadik negyedévet 5,7 százalékos gyarapodással zárta, szám szerint 53 247 darab kétkerekű értékesítésével.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk