Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. augusztus 08.

90 éves a LEGO!

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből az alkalomból a márka először rendezi meg nemzetközi World Play Day eseményt, amely során különleges meglepetésekkel és izgalmas kollaborációkkal ösztönzik a családokat és közösségeket a még több játékra.

Már attól a pillanattól kezdve, hogy Ole Kirk Kristiansen, a fiatal dán asztalos 1932-ben elkészítette az első fából készült autót, arra törekedett, hogy olyan jó minőségű játékokat készítsen, amelyek a gyerekeket a világ megismerésére ösztönzik és olyan készségek elsajátításában támogatja őket, amelyek segítik őket a boldogulásban. A cégének a „LEGO” nevet adta, ami a dán „Leg Godt”, vagyis „Játssz jól!” kifejezésből ered. Az inspiráló, szórakoztató, játékos tanulás a játékgyártó célja ma is.

A dániai Billundban található kis műhelyében Ole kézzel faragta a járművekből, kacsákból és jojókból álló gyűjteményét, majd később műanyag építőkockákkal kezdett kísérletezni, amit fia, Godtfred, néhány kis bütyökkel egészített ki, hogy kockák összepattinthatóak legyenek. Ezzel hivatalosan útjára indította a ma ismert, egymásba illeszkedő kockarendszert. A korlátlan kreatív építési lehetőségeket kínáló LEGO® kocka végül 1958-ban született meg.

Az ikonikus LEGO kocka a kezdetek óta több mint 18 000 LEGO készlet része volt már, gyerekek és felnőtt rajongók millióit inspirálta játékra és alkotásra: segített nekik a mérnöki ismeretek elsajátításában a LEGO® Technic készletekkel; robotikáról és a kódolásról tanította őket a LEGO® MINDSTORMS® segítségével; a rajongók a LEGO® Friends és a LEGO® NINJAGO® valós és fantáziavilágán keresztül barátságokat és kalandokat találtak, a több mint 85 mobil- és konzoljátékkal új játéktereket ismerhettek meg, a LEGO® Ideas révén pedig maguk tervezhettek a márka legnépszerűbb készletei közé tartozó szetteket. A LEGO® kockák még Hollywoodba is eljutottak a LEGO MOVIE™ filmen keresztül.

Kilencven évnyi inspiráló, végtelen játékórát követően – miután egy új kutatás is megállapította, hogy a családok úgy érzik, nem játszanak eleget – a márka az évfordulóját annak szenteli, hogy több családnak segítsen időt találni a játékra a napon belül.

A játék ereje

Az új 2022-es LEGO Play Well tanulmány, amely 55 000 szülő és gyermek megkérdezésével 35 országban készült, azt találta, hogy bár a játéknak nagy ereje van és közelebb hozza egymáshoz az embereket, a mai világban a családok nehezen tudnak rá időt szakítani.

Majdnem minden szülő úgy gondolja, hogy a játék olyan élethosszig tartó készségeket fejleszt a gyerekekben, mint a kreativitás (93%), a kommunikáció (92%), a problémamegoldó készség (92%) és az önbizalom (91%). A játék a szülők 95%-a szerint az egész családot boldogabbá teszi, erősebb családi kötelékeket épít ki és javítja jóllétüket.

A játék számos előnye ellenére azonban a családok úgy érzik, hogy nem jut elég idő rá – a gyerekek többsége (82%) szeretné, ha többet játszhatna, a szülők harmada (34%) pedig úgy érzi, hogy a családjuk nem játszik eleget együtt. A szülők szerint a mindennapi kötelezettségek – mint a hosszú munkaidő (31%), a házimunka (28%) és az egyszerűen csak kevés idő (32%) – jelentik a legnagyobb akadályát a családi játéknak.

Mitchel Resnick, az MIT Media Lab tanuláskutatási professzora így nyilatkozott: „Egy kis játék is sokat segíthet! Amikor a gyerekek játékosan közelítik meg a tevékenységeket a nap folyamán – például takarókból és párnákból készítenek erődítményt a hálószobában, edényeket és kanalakat használnak hangszerként a konyhában, történeteket találnak ki a szülővel vagy testvérrel utazás közben – megtanulnak kreatívan gondolkodni és együttműködni, amelyek a mai világban mindenki számára nélkülözhetetlen készségek.”

World Play Day

A 90 másodperces kihívásoktól, a csak pár percig tartó játékokig a LEGO Csoport és a LEGO Alapítvány tökéletes játékokat kínál bármilyen családi programhoz, de augusztus 10-én lesz a vállalat eddigi legnagyobb, játékra szóló felhívása. A játékokkal telepakolt nap segít a családoknak és közösségeknek megtalálni az egyszerű pillanatait a vidámságnak; életkortól, tartózkodási helytől vagy érdeklődési körtől függetlenül.

„Amikor dédnagyapám 90 évvel ezelőtt megalapította a céget, felismerte, hogy a játék megváltoztathatja a gyerekek életét – összehozza a családokat, és segít a gyerekekben olyan készségeket fejleszteni, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy teljes potenciáljukat kibontakoztassák. Csak egy kis műhelye volt, de az nagy ambíciókkal volt tele, hogy minél több gyerek megtapasztalhassa a játék előnyeit” – mondta Thomas Kirk Kristiansen, a LEGO Csoport elnöke. „Akár 1932-ben, 2022-ben, akár a 100. évfordulónk alkalmával 2032-ben, mindig is arra fogunk törekedni, hogy folytassuk Ole örökségét és segítsük a családokat – bárhol is legyenek a világon -, hogy jól játsszanak” – tette hozzá Thomas. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk