Ahogy egyre több vállalkozás használ Facebookot a mindennapi kommunikációban és az értékesítésben, egyre többen tesznek próbát a hirdetésekkel is. Aztán sokan az első, eredménytelen kísérletek után nem erőltetik tovább. Pedig csak tudatosan kellene alkalmazni a hirdetési megoldásokat annak érdekében, hogy sikeresek legyünk. Lássuk, milyen szempontok segítenek sikeresebbé tenni az Instagram és a Facebook hirdetéseid.
1. Folyamatként gondolj a hirdetéseidre!
Mire valaki meghoz egy vásárlási döntést, vagy eljut odáig, hogy felveszi a kapcsolatot egy szolgáltatóval, sok fázison végigmegy. Először nem is biztos, hogy tudatában van annak, hogy szüksége van egy termékre vagy egy szolgáltatásra. Később már igen, de még nem döntött, pontosan mire. Aztán nem tudja még, kit válasszon.
Ha mindegyik felsorolt esetre csak egy hirdetést használsz, akkor az biztosan nem fog működni.
Éppen ezért van több, egymásra épülő hirdetésre:
- Először fel kell kelteni az érdeklődést, és kapcsolatot kell építeni. Lehetőleg adat alapú kapcsolatot.
- Második lépésként ápolni kell ezt a kapcsolatot, formálni a célcsoport szemléletét, referenciákat, érveket mutatni neki.
- Értékesíteni pedig csak ezután lehet hatékonyan.
A Facebook és az Instagram hirdetések esetén ez lehet egy olyan folyamat, hogy először mutatsz egy rövid, 30-40 másodperces, érdeklődésfelkeltő videót, ami a problémáról és a megoldásról szól. Aki ezt megnézi legalább a feléig, annak olyan hirdetéseket juttatsz el, amelyik a cégről, a referenciákról szól. A végén pedig jöhet a kedvezményes ajánlat.
2. Gyűjts adatot több helyen!
Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet kihozd az Instagram és a Facebook hirdetéseiből érdemes minél több adatot gyűjteni.
Ezt megteheted a közösségi platformon belül, de azon kívül is.
- Például a saját weboldaladon elhelyezheted a Facebook Pixelt és a Konverziók API-t, így elég információd lesz a látogatóidról, meg tudod szólítani őket újból például.
- A platformon belül pedig kialakíthatsz célközönségeket például a videó megtekintőkből is. Így újra meg tudod szólítani azt, aki látta egy korábbi videódat.
Például ha videóban beszélgetsz a termékedről egy szakértővel, vagy a szolgáltatásodról egy influenszerrel, esetleg készítesz egy élő videót, a megtekintőket újra megszólíthatod az ajánlatoddal.
3. Ha nem megy közvetlenül, építs kerülő utat!
Előfordulhat, hogy bizonyos esetekben nem működik a hirdetés a Meta platformjain. Egyszerűen nem elég hatékony ahhoz, hogy megérje, így csak hirdetési folyamatokkal nem fog megtérülni az értékesítés.
Ilyenkor érdemes megpróbálni a hirdetéseket saját adatbázis építésre használni.
Erre jók például az Érdeklődőkeresési (vagy Lead) hirdetések, amikkel e-mail címeket tudsz gyűjteni. Az e-mail címekre pedig küldhetsz természetesen hírleveleket, ajánlatokat.
De kifejezetten jó megoldás az is, ha például a Messengerbe tereled az érdeklődőket, ahol egy chatbot várja őket. A chatbot fel tudja iratkoztatni az érdeklődőket rendszeres értesítésre, így például heti rendszerességgel vagy akár napi rendszerességgel is tudsz nekik információkat küldeni.
4. Használd az adatokat új emberek keresésére!
Ne elégedj meg azzal, ha a hirdetési rendszer beépített célzásait használod! Ha tudsz, építs célközönséget azokból, akik valami üzleti szempontból fontosat tettek! Például vásároltak, ajánlatot kértek, visszahívást kértek, feliratkoztak a hírleveledre, stb. Gyűjtsd össze az ő adataikat, és készíttess hasonmás célközönségeket!
Így például olyan emberekhez is eljuthatsz, akiket az alap célzásokkal nem tudnál megszólítani.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk