50 százalékkal bővült a Magyar Marketing Szövetég vállalati tagjánál, a Tescónál a tudatos táplálkozást támogató friss élelmiszerek kínálata. A bio, fehérjedús, vegetáriánus és vegán, mentes, valamint szénhidrát-, só- és zsírcsökkentett termékek körén belül a legnagyobb mértékben a hozzáadott cukrot nem tartalmazó kínálat fejlődött tovább. Becsült adatok szerint 2021-ben Magyarországon a 20 és 79 év közötti felnőtt lakosság 7 százalékát érintette a cukorbetegség, míg a prediabétesznek megfelelő csökkent glükózintoleranciával (IGT), illetve emelkedett éhomi vércukorral (IFG) a magyarok további 3,5, illetve 3,8 százaléka küzd. Így egyre többen figyelnek oda a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által is ajánlott egészséges étrendre, amely többek között a hozzáadott cukrok kerülését tanácsolja.
„Folyamatosan növekvő igényt tapasztalunk a hozzáadott cukrok étkezésből való kiiktatására, ezért is bővítettük az ezt kielégítő termékszegmenst frissáruválasztékunkon belül. Emellett vállalásunkkal összhangban a növényi alapú húshelyettesítők kínálatának növelésében is nagyot léptünk most előre” - mondta Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.
Az áruházlánc vásárlói a Tesco sajátmárkás termékei között is számos tudatos táplálkozást támogató élelmiszert találnak. Laktózmentes termékek között tejeket, sajtokat, szendvicskrémeket, joghurtokat és tejfölt is kereshetnek a vásárlók Tesco márkanév alatt. Az áruházlánc vegán és vegetáriánus kínálatát is fejleszti: sajátmárkás humusz, félkész vegán ételek és tofuk mellett már vegán kókuszgurt is szerepel a kínálatban.
A Tesco legutóbb tavasszal vezetett be mintegy 200 új, a tudatos táplálkozást támogató élelmiszert a választékába, hogy kiszolgálja azon vásárlóit, akik egészségügyi okokból vagy életmódbeli megfontolásból keresik a mentes, bio, organikus, vegetáriánus és vegán termékeket. Tesco Free From és Tesco Plant Chef márkanevek alatt forgalmazott termékei közül az idei Mentes-M versenyen összesen 7 nyert el díjat. A versenyen többek között díjazták a Tesco Free From gouda sajtot, őszibarack-mangó ízű joghurtot, kukorica- és rizslisztes spagettit, étcsokis–földimogyorós–pisztáciás szeletet és többmagvas gluténmentes szeletet, valamint a Tesco Plant Chef csicseriborsóból és szezámmagból készült krémjének petrezselymes avokádópépes és aszaltparadicsom-pépes verzióját.
„Tavaly amellett köteleztük el magunkat, hogy 2025-ig háromszorosára növeljük a növényi alapú húshelyettesítők értékesítését, miközben az egyéb vegán termékeket is egyre többen keresik. Így több új hazai szállítóval is megállapodtunk, köztük olyan kis manufaktúrákkal, mint a Bioorganik, a 827Market, a Vegan Grill, a Vega-Farm vagy az All In Natural Food. Együttműködésüknek köszönhetően immár 137 százalékkal több friss vegán élelmiszer közül válogathatnak vásárlóink. Örömmel tapasztalom, hogy velünk együttműködve a hazai gyártók egyre nagyobb számban fejlesztenek olyan termékeket, melyekkel egyszerre több táplálkozási igényt is lefednek. Főként a desszertek kategóriájában kaphatók ilyen termékek a Tescóban, amelyek laktózmentesek, egyben vegánok és hozzáadott cukrot sem tartalmaznak” – tette hozzá Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.
Az új szállítók termékei révén többek között vegán sonka, felvágottak, virslik grill- és gabonakolbászok kerültek a hűtőpultokba, de számos új desszert, szendvicskrém vagy félkész étel is gazdagítja a kínálatot, a szójaalapú termékek helyett pedig a borsóalapú húshelyettesítők kerültek előtérbe a Tescónál.
„A Tesco meghatározó szereplő a magyar piacon, ezért fontos szerepet tölt be a Foodnet életében. Hosszú távú stratégiai partnerként tekintünk rá, és bízunk a további szoros együttműködésben” – egészíti ki a Tesco beszerzési igazgatójának gondolatait Csönki Helga, a Foodnet Zrt. key account managere. A Foodnet a Tesco partnereként laktózmentes krémsajtot, vegán tejberizst és többféle ízesítésű hummuszt is szállít az áruházláncnak.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk