A Lidl Magyarország támogatói programjának keretében 2021 őszén indította útjának adománygyűjtő kampányát azzal a céllal, hogy hozzájáruljon a hazai egészségügy fejlesztéséhez, a minél magasabb szintű ellátás biztosításához. Az áruházlánc minden eladott Pilos 2,8%-os dobozos ESL magyar tej árából 5 Ft-ot a Semmelweis Egyetem Alapítványnak ajánlott fel, amit az akció végén megduplázott.A vállalat végül 2022 januárjában 37.787.820 forintot adhatott át modern kórházi ágyak beszerzése céljából, melyek május 11-én érkeztek meg a Pulmonológiai, illetve a Belgyógyászati és Onkológiai Klinikára.
A Semmelweis Egyetem az ország egyik legnagyobb egészségügyi intézménye, ahol havonta mintegy 200 ezer járóbeteg és csaknem 12 ezer fekvőbeteg esetet kezelnek. Az ágyak érkezése kapcsán dr. Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora köszönetét fejezte ki a Lidl Magyarországnak és a vásárlóknak azért a példátlan összefogásért, amelynek eredményeképpen a Belgyógyászati és Onkológiai Klinikára 26, a Pulmonológiai Klinikára 24 új, modern ágy érkezhetett. A rektor szerint a hasonló kampányok felhívhatják a cégek és a lakosság figyelmét a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett arra is, hogy ehhez hasonló támogatásokkal bárki hozzájárulhat a gyermekek és felnőttek gyógyításához, az orvos- és egészségtudományi képzéshez és kutatásokhoz. Az egyetem forrásteremtési stratégiájában kiemelt szerep jut többek között az adó 1% felajánláshoz kapcsolódó kampánynak is.
Az új ágyak háttámlája és lábvége külön-külön állítható a beteg testmagasságához, személyre szabott terápiájához igazítva. Mindez biztosítja a kényelmes és biztonságos fekvést, illetve segíti a felülést, felkelést. A fékekkel ellátott, gördülő kerekek megkönnyítik a beteg szállítását, az ágyak elforgatását, illetve mozgatását nemcsak a kórtermekben, hanem az intézményen belül is.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta: „Az elmúlt években különösen nagy teher hárult a hazai egészségügyre, ezért döntöttünk úgy, hogy adománygyűjtő kampányt indítunk. Rendkívül örülünk annak, hogy ezzel az 50 darab ággyal segíthetjük a hazai egészségügyi ellátást és még egyszer köszönjük szépen minden egyes vásárlónknak, hogy hozzájárultak kezdeményezés sikerességéhez."
A Lidl felelős vállalatként fontosnak tartja, hogy ne csak egy-egy kampány alkalmával, hanem egész éven át folytassa karitatív tevékenységét, melynek fókuszában elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekek és családtagjaik, illetve a kórházi ápolásra szoruló gyermekek egészséges étkeztetése áll. Ez irányú elköteleződését jól mutatja, hogy a 2021-es gazdasági évben összesen közel 360 millió forint értékben adományozott élelmiszert és egyéb nem élelmiszer jellegű termékeket, mint például felnőtt és gyermekruházatot, tisztító és tisztálkodószereket, háztartási eszközöket.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk