Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2023. január 05.

37 ezer forintot szántak a fiatalok karácsonyi ajándékra

A fiatalok 85 százaléka tervezte megajándékozni családtagjait, rokonait, barátait, ismerőseit az idén, ez megegyezik a tavalyi aránnyal – derült ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H ifjúsági indexéből, amely reprezentatív kutatás keretében vizsgálta a 19-29 évesek ajándékozási szokásait. A felmérés szerint az ajándékozó fiatalok átlagosan 8 embernek készültek meglepetéssel az ünnepi időszakban. Több mint 25 százalékuk korán lépett, november elején vagy azt megelőzően megkezdte az ajándékok beszerzését, 28 százalékuk nvember második felében látott neki a vásárlásnak, közel 33 százalékuk december eleje óta intézte, 12 százalékuk viszont az utolsó pillanatokra hagyta.

Az ajándékvásárló fiatalok átlagosan 37 ezer forintot terveztek költeni összesen, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi összeggel. Több mint 40 százalékuk ugyanakkora büdzsével készült a vásárlásokra, mint tavaly. A megkérdezettek között azonban jelentős eltérések vannak: 32 százalékuk a tavalyinál többet tudott fordítani az idén ajándékokra, átlagosan 25 ezer forinttal. A válaszadók negyede – 26 százaléka – pedig kevesebbet fordított ajándékbeszerzésre az idén, ők 32 ezer forinttal alacsonyabb összegből gazdálkodtak ebben az évben. A múlt évi közel 40 ezer forintos átlagot nézve az ajándékot vásárló fiatalok majdnem harmada több mint 60 ezer forintot költött, miközben akik kevesebbet, azok 5 ezer forinttal vágtak neki a meglepetések beszerzésének.

Az ajándékozó fiatalok 4 százaléka nem vásárolt, hanem saját maga készítette a meglepetéseket.

A fiatalok ajándéklistáin elsősorban a ruhák, játékok és kozmetikumok szerepeltek, 61-65 százalékuk választott ezekből, 58 százalékuk élelmiszert is vásárolt. Mobil telefont és egyéb elektronikai kütyüket 41 százalékuk tervezett adni karácsonyra. Népszerűnek mondható még az ajándékutalvány: tízből négy fiatal számolt ezzel a verzióval, míg a készpénz, mint ajándék 36 százalékuknál jött szóba.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk