Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. október 07.

20 ezer diák pénzügyi tudatosságát tesztelik

A fiatalok ma már szinte minden pénzügyi szolgáltatást digitális csatornákon keresztül vesznek igénybe, ám az elmúlt években kiemelt kockázatot jelentenek az ezekre a csatornákra ráépülő kiberbűnözői hálózatok és a kártyás csalások. Az idei év első negyedévében 65 százalékkal több kiberbűncselekményt követtek el, mint a tavalyi év azonos időszakában, a sikeres bankkártyás csalások száma pedig megközelítette az 57 ezret. A Nagy Diák Banktudós Teszt tavalyi eredményei azt mutatják, hogy a fiatalok tisztában vannak a rájuk leselkedő veszélyekkel, ám nem tudják minden esetben lekövetni a csalók folyamatosan megújuló módszereit, így idén a teszt során erre a témakörre is külön hangsúly került.

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az MBH Bank és a DUE Médiahálózat 2023-ban léptek együttműködésre, annak érdekében, hogy a bank társadalmi felelősségvállalási stratégiája mentén, közös erővel tegyenek a társadalom pénzügyi tudatosság szintjének növeléséért, ezen belül is kiemelt figyelmet fordítva a fiatal korosztály edukációjára. Az együttműködő felek célja, hogy a fiatalok otthonosan mozogjanak a folyamatosan megújuló és sokszor nem egyszerű pénzügyi termékek világában, többek között olyan területeken, mint a hiteltermékek, befektetési és megtakarítási szolgáltatások. Az első alkalommal elindított közös tesztet a tavalyi évben több mint 13 ezren töltötték ki, amelynek eredményei azt mutatták: a biztonságos bankkártya- és netbank használatra vonatkozó kérdésekben stabil a diákok tudása, azonban a megtakarítással és befektetésekkel kapcsolatos témákban kevésbé tájékozottak a fiatalabb generációk.

Szeretnénk, hogy ügyfeleink és jövőbeni ügyfeleink tájékozottak és tudatosak legyenek a pénzügyek terén és biztonsággal és felelősen intézzék banki ügyeiket. Ehhez kívánunk hozzájárulni a Nagy Diák Banktudós Teszttel, melynek keretében terveink szerint mintegy 20 ezer diák tanul majd játékos formában a pénzügyi és digitális tudatosságról” – mondta Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója.

A verseny első fordulója 2024. december 1-ig érhető el a www.banktudosteszt.hu oldalon. A tesztet bárki kitöltheti, de az első három legjobb helyezéssel járó nyereményekért csak a felsőoktatási jogviszonnyal rendelkező, 18-26 év közöttiek küzdhetnek meg. A legjobb eredményt elért 1.000 játékos meghívást kap a 2024. december 10-én tartandó középdöntőbe, ahonnan a december 16-i döntőbe jutó legsikeresebb 10 diák banktudós között dől el az értékes nyeremények sorsa. A legokosabb banktudós elsőként választhat a külföldi tengerparti nyaralás, az iPhone14 és az Apple Watch párosa, illetve az elektromos roller közül. A második és harmadik helyezett a fennmaradó díjak egyikével térhet haza. Az idei év újdonságaként a középiskolások is részt vehetnek a nyereményjátékban, akik a különdíjért szállhatnak harcba, amelyet a két legeredményesebb 16-18 év közötti játékos nyerhet el. A verseny eredményhirdetése és a díjak ünnepélyes átadása 2025. januárjában, az Educatio Kiállításon lesz.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk