A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjai, a Tesco és a Nestlé közös akcióval támogatják a rászorulókat Május 9. és 22. között. A kezdeményezés keretében a Nestlé az áruházakban vagy online megvásárolt árucikkek fogyasztói árának egy százalékával támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, az összeget pedig a Tesco megduplázza. Az Élelmiszerbank május 10–11-én tartósélelmiszer-adományokat is gyűjt az áruházlánc üzleteiben, így az ezen a két napon vásárolt, majd a kasszasoron kívül jótékony célra átadott Nestlé termékek extra támogatást jelentenek a nehéz helyzetben lévőknek.
Az akcióban az összes magyarországi Tesco áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek vesznek részt, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok valamint gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.
„A Nestlé és a Tesco hosszú évek óta támogatja munkánkat többek között a mostanihoz hasonló akciókkal. A tavaly szervezett támogatói promócióval 16 millió forinttal járultak hozzá a rászoruló emberek, családok élelmezéséhez, akiknek így 171 ezer élelmiszercsomagot tudtunk biztosítani. Sok nélkülözőnek ezek az élelmiszerek jelentik a legnagyobb segítséget, vállalati partnereinkkel együttműködve pedig még többet adhatunk nekik. A május 10–11-i hétvégén egyébként tartósélelmiszer-adományokat is gyűjtünk a Tesco üzletekben, így a megvásárolt Nestlé termékek jótékony célra való felajánlásával a vásárlók duplán támogathatják a rászorulókat” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
Az Élelmiszerbank a kereskedőktől, termelőktől és gyártóktól gyűjti össze a feleslegessé vált, sérült csomagolású, lejárati időhöz közelítő, azaz eladásra már nem, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és gondoskodik arról, hogy ezek eljussanak a rászorulókhoz. A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Az áruházlánc 10 éve indította útjára élelmiszermentő programját a szervezettel szoros együttműködésben. Jelenleg több mint 180 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása. A Tesco 2016/17 óta nyilvánosan publikálja a megmentett és jótékony célra felajánlott élelmiszerek mennyiségét. A programban részt vevő áruházak ez idő alatt mintegy 81,3 millió adagnak megfelelő élelmiszert adományoztak az Élelmiszerbankon keresztül.
A Nestlé szintén évek óta támogatja az Élelmiszerbank munkáját, 2023-ban közel 37 millió forint értékben adományozott termékeket az egyesület számára, ezzel pedig elnyerte az Élelmiszerbank platinafokozatú támogatói elismerését. „Megtisztelő számunkra, hogy kiemelt stratégiai partnereink között tarthatjuk számon a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet, akiknek szakmai hozzáértése sok éve biztosíték számunkra, hogy hozzájárulásunk a lehető legjobb helyre kerül, és így a legjobban tud segíteni” – mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária kommunikációs igazgatója.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk