Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. március 29.

Zöldít a VELUX

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a világ vezető tetőablakgyártója, a VELUX mostantól az új, papíralapú csomagolást használja az összes népszerű tetőablakához: ezzel évente mintegy 900 tonna műanyagot takarítanak majd meg, és a vásárlók számára is megkönnyítik a csomagolási hulladéktól való megszabadulást.

Évente 300 millió tonna műanyaghulladék keletkezik világszerte, és kutatások szerint az 1950 óta előállított műanyagok 60%-a hulladéklerakókba került vagy a természetben végezte. Az egyszer használatos műanyagok bizonyítottan negatív hatással vannak a biodiverzitásra és a természeti környezetre, ha rossz helyre kerülnek. Műanyag helyett ezért mostantól az ablakcsomagolások az Erdőgondnoksági Tanács (Forest Stewardship Council) FSC tanúsítványával ellátott kartonból fognak készülni.

Az expandált polisztirol (EPS) műanyag összetevők eltávolításával a VELUX ügyfelei időt takarítanak meg a csomagolási hulladékok különválasztásával és válogatásával, így a hulladéktermelés hatékonyabbá és olcsóbbá válik. Ez az átalakítás 13%-kal csökkentette a VELUX Cégcsoport karbonlábnyomát a tetőablakok csomagolása során, és kulcsfontosságú a vállalat fenntarthatósági stratégiájában megfogalmazott célok elérésében, miszerint 2030-ra a cégcsoport csomagolásai egyetlen anyagból, műanyag hozzáadása nélkül készülnek majd, és 100%-ban újrahasznosíthatóak lesznek. Ez egyben az első lépés a VELUX Cégcsoport üzleti tevékenységének, valamint piacra kerülő termékeinek és megoldásainak a fenntarthatóságot előtérbe helyező, átfogó átalakításában.

"A VELUX-nál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy tegyünk a fenntarthatóbb jövő érdekében, és a termékeinket érintő döntéseket a bolygó és a természet védelmének szem előtt tartásával hozzuk meg" – nyilatkozta Tina Mayn, a VELUX Cégcsoport vezető alelnöke, majd hozzátette: "A csomagolás fontos eleme a termékeinknek, ezért a lehető legkörnyezetbarátabbnak kell lennie. Büszkék vagyunk arra, hogy jelentősen csökkentjük a tetőablakaink csomagolásához és megóvásához használt műanyag mennyiségét. Ez egy fontos lépés a “Green our packaging” fenntarthatósági célunk elérésében.”

A vállalatcsoport 2020-ban elindított fenntarthatósági stratégiája egy 10 éves átalakulási folyamat, amelynek keretében a VELUX úttörő szerepet játszik a klíma- és természetvédelmi intézkedésekben, fenntartható termékeket hoz létre, és felelős üzleti tevékenységet folytat.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk