Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Zöld | 2022. november 25.

Az élelmiszerpazarlás ellen lép fel a Coca-Cola

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Coca-Cola Magyarország 2017-ben indított #énjövőm programjának célja elsősorban a 16-35 év közötti fiatalok támogatása a munkaerőpiaci elhelyezkedésben. A program a www.enjovom.hu oldalon ingyenesen elérhető önismereti és készségfejlesztő tananyagokkal, valamint kiscsoportos személyes workshopok szervezésével támogatja a résztvevőket az álláskeresés, pályaválasztás, pályaváltás vagy vállalkozásindítás területén. Az elmúlt évek során a program célcsoportjai és ezzel párhuzamosan az online elérhető tananyagai is folyamatosan bővültek: partnerein keresztül jelenleg a hátrányos helyzetű fiatalok mellett középiskolásoknak, egyetemistáknak, kismamáknak, fogyatékossággal élő álláskeresőknek és saját vállalkozás indításán gondolkodó fiataloknak segít az önismerettől egészen a jogi alapismeretekig terjedő tananyagokkal. 

A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen fejlesztett tananyag célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára és ezzel párhuzamosan az #énjövőm program több célcsoportját is személyre szabott ötletekkel támogassa az élelmiszerpazarlás megelőzésében. A világban ugyanis évente 1,3 milliárd tonna felesleges élelmiszer keletkezik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület szerint a háztartások által termelt élelmiszerhulladék mennyisége egyszerű megoldásokkal, közösségi szemlélettel akár 50 százalékkal, azaz fejenként több, mint 30 kilogrammal is csökkenthető, ezzel is jelentősen hozzájárulva egy fenntarthatóbb környezet megteremtéséhez.

A tananyag egy általános bevezető rész után öt kisebb fejezetben, többek között külön tippeket ad az alábbi helyzetekre is:

  • mit tehet az élelmiszerpazarlás ellen egy albérletben vagy kollégiumban lakó, főzésben járatlan diák,
  • hogyan vásárolhat és tervezhet előre egy nagyobb háztartást vezető kisgyermekes szülő,
  • mit tehet egy munkavállaló, ha fontos számára, hogy a munkahelyén is elkerülje az élelmiszerpazarlást,
  • mivel ösztönözheti munkatársait egy munkaadó arra, hogy elkerüljék a pazarlást,
  • és hogyan csökkentheti az élelmiszerpazarlást egy vendéglátással foglalkozó kisvállalkozó.

A fejezetek a leggyakoribb élelmiszerpazarláshoz vezető élethelyzetek és hibák leírása mellett rengeteg lehetőséget mutatnak be az élelmiszerek kreatív felhasználására, a keletkező hulladék komposztálására, gazdaságos megoldások bevezetésére és arra is, hogyan ösztönözhetünk másokat a pazarlás elkerülésére. A tananyag készítői emellett ingyenesen letölthető kiegészítő segédanyagokkal is támogatják a tanulni vágyókat. 

Az új tananyag regisztráció után bárki számára ingyenesen elérhető, az alábbi linkre kattintva: https://enjovom.hu/tananyagok/mit-tehetunk-az-elelmiszerpazarlas-ellen

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk