Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. április 01.

Az Auchan meglépte: nem lesz többé műanyagzacskó az üzleteiben

A zöldség-gyümölcs és pékáru pultoknál gurigáról letéphető műanyagzacskókat általában egyszer használjuk, addig, amíg lemérjük és hazavisszük bennük a termékeket. Aztán azonnal a kukába dobjuk, és pár óra szolgálat után 200 évig bomlanak le hihetetlen mértékű műanyagszennyezést okozva ezzel a természetben. Elrettentő arány, hogy Magyarországon a csomagolásra szánt műanyaghulladékoknak csak alig 30%-át hasznosítjuk újra, és ezzel sajnos nem vagyunk egyedül, hiszen a világszerte legyártott, óriási mennyiségű műanyag körülbelül kétharmadát csupán egyetlen egyszer használják. És még egy beszédes adat: egy év alatt annyi műanyaghulladékot állítunk elő, ami vetekszik a teljes emberiség súlyával, ami kb. 300 millió tonna.

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Auchan azt vallja, hogy az élelmiszeriparnak és kereskedelemnek felelőssége és szemléletformáló hatása is van a környezettudatosság kialakítására. Az Auchan Magyarország ezért évek óta egy nagyon határozott és következetes fenntarthatósági stratégiát valósít meg. 2019 óta, amikor elsőként jelent meg a piacon a mára már ikonikusnak számító újrahasznosított karton bevásárlódobozával, folyamatosan hozott be alternatív csomagolóeszközöket a zöldség-gyümölcsosztályra, a pékáru részlegre, legutóbb pedig a húsoknál és sajtoknál is lecserélték a műanyagot tartalmazó csomagolást 100%-ban növényi alapanyagokból készülő, lebomló és komposztálható változatokra.

Legújabb lépéseként pedig teljesen kivonja az egyszer használatos műanyagzacskókat az üzletekből.

„Az utolsó utáni pillanatban vagyunk a szakemberek szerint, ezért minden komoly vállalásnak helye van, amit a környezetünk védelméért teszünk. Az Auchan Magyarország most az élelmiszerkereskedelmi szektorban egy nagyon jelentős lépést tesz azzal, hogy kivonja a forgalomból az ingyenes rollbageket, mert azt gondoljuk, hogy muszáj végre megálljt parancsolni ezeknek a súlyosan környezetszennyező műanyagzacskóknak. Bízunk benne, hogy nem csak vásárlóink értenek velünk ebben egyet, hanem hamarosan piaci versenytársaink is követik majd a példánkat” – mondta Varga-Futó Ildikó, kommunikációs és CSR igazgató.   
 
A műanyag rollbagek helyett a zöldség- és gyümölcsosztályon többször használatos, egyszerre hat termék tárolására is alkalmas táskákat; mosható, három darabos Retasakokat; illetve a 100%-ban lebomló, komposztálható, biológiai alapanyagokból készült környezetbarát zacskókat vásárolhatunk meg. A pékárukat mosható, többször használatos biopamut és 100%-ban papírból készült tasakokban vihetjük haza. Érdemes ezeket a többször használható változatokat a táskánkban tartani, hogy a vásárlásnál mindig nálunk legyenek.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk