Azért is fontos az új és a visszatérő vásárlókat is egyaránt szem előtt tartani, mert míg az első vásárlók a piaci növekedésében és bővítésében játszanak fontos szerepet, addig a visszatérő vevők stabil hátteret és kiszámítható bevételeket biztosíthatnak.
Az új ügyfelek megszerzése mindig drága és erőforrásigényes. Ráadásul egyre inkább számolni kell azokkal a piaci szereplőkkel is, akik hajlandóak többet fizetni az első vevők megszerzéséért, mert a stratégiájuk szerint a profitot majd csak a visszatérő vevők vásárlásaiból keresik meg. A tapasztalatok szerint a visszatérő vásárlót ugyanakkor nemcsak olcsóbb behozni, de nyitottabb az újdonságokra, többet vásárol, ezáltal többet is költ és a bizalomépítés helyett az értékesítés támogatása állhat a marketingkommunikáció fókuszában.
A vásárlói érték számításakor éppen ezért nemcsak a jelenlegi, de a jövőbeli vásárlásokkal is érdemes kalkulálni. Az így kapott vásárlói érték pedig akár jelentősen befolyásolhatja a marketingstratégiát, a használt eszközöket, a hirdetési költségeket és ezzel a várható bevételeket is.
Marketingeszközök a visszatérő vevőkre célozva
A visszatérő vevők figyelmének állandó fenntartásához változatlanul jó eszköz
- a saját e-mail címlista,
- a különböző közösségi média oldalak, a Facebook, az Instagram, a Tik-tok és a LinkedIn kommunikáció,
- a különböző kuponos ajánlatok,
- a weboldalba épített push értesítések,
- a különböző hűségprogramok,
- és a Billingo Ads felülete.
A Billingo Ads a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Billingónak online számlázó eszköze, amivel a számlaletöltő oldalak eddig kihasználatlan felületére helyezhetünk el kreatív, ötletes üzeneteket. Mivel a számlaértesítő e-mail az egyik legolvasottabb hírlevéltípus, így a számlaletöltő oldalon megjelenő üzenetek hatékonyan és a vásárlás egyik legforróbb pillanatában szólítják meg a vevőt.
A számlaletöltő oldal a direkt értékesítés mellett kiváló eszköz a visszatérő vásárlók elérését támogató eszközök dinamikus fejlesztéséhez is.
A számlaletöltő oldalon elhelyezett hirdetések célja lehet pl.
- hírlevél feliratkoztatás támogatása,
- közösségi oldalak népszerűsítése
- következő vásárlásra buzdító kuponajánlat,
- push értesítőre való feliratkoztatás,
- a hűségprogramok népszerűsítése,
- további üzletágak bemutatása,
- új értékesítési csatorna nyitása marketingcsalival,
- azonnali ajánlatok promózása stb.
A Billingo Ads felülete akár ingyenesen is használható. A Billingo blogban pedig több tucatnyi marketingötletet találhatunk még a használatához.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk