Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2023. augusztus 31.

Mikor erősödhet a fogyasztói bizalom?

A fogyasztói hangulatindex az infláció csökkenése ellenére sem javult, a magyarok vásárlási szokásai az elmúlt 1-2 hónapban nem sokat változtak, az átlagos jövedelemmel bíró fogyasztók továbbra is óvatosan költenek.

Egyre nagyobb nehézséget okoz a kereslethiány, a fogyasztók többségének szabadon elkölthető jövedelme csökkent, ez a nyaralásoknál, illetve minden olyan területen megnyilvánult már, ami nem az alapvető élelmiszerek kategóriája.

A fogyasztói kosarak átlagértékének csökkenése, átalakulása, illetve önmagában a „lefelé vásárlás” még mindig jellemző, nagy kérdés, meg tud-e újulni az árverseny és tovább tudnak-e csökkenni az árak az ősszel, ugyanis az online árfigyelő indulását követően az üzletláncok árai mára már egyre inkább közelítenek egymáshoz.

Az iskolakezdés is többe került, az érzékelhetően magasabb költségekkel a családok nagy része szeptember elején szembesült.

A magyar vásárlók ár-, és promócióérzékenysége továbbra is erős, a márkák fókusza erre a területre erősödik, ez látszik az őszi konferenciák tematikájában is.

A különböző kutatások alapján karácsonyi szezonra várható a fogyasztói bizalom erősödése, talán még a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet is erősödhet.

 

(Szerző: Vas Zoltán, Marketing igazgató, a4c.hu)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk