Rövid interjúnkban bemutatkozik Az Év Marketingaktív Vállalkozása, a huszonkétszeres marketing gyémánt díjas Billingo Technologies Zrt. Sárospataki Albertet, a cég vezérigazgatóját kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek" működését?
A covid járvány egy teljesen új élethelyzet teremtett a cégek és ügyfeleik életében. Mivel mi online számlázóként korábban is az online térben mozogtunk, így elsősorban pluszt jelentett számunkra, hogy egyre többen fordultak a webes szolgáltatások felé. További előny volt a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség bevezetése, mely a korábbi papír alapú számlázást az online bizonylat készítés irányába terelte. Az elmúlt két év volt a legizgalmasabb időszak az életünkben, hiszen a Billingo két lépcsőben teljes arculatváltáson ment keresztül. Célunk az volt, hogy az új üzleti modellt megvalósító, a piacot teljes mértékben megreformáló márka egy érettebb, ugyanakkor dinamikájában a korábbi fiatalos lendületet hozó imidzset kapjon. Ennek eredményeként alkottuk meg új, szerethetőbb, felhasználóbarátabb honlapunkat, valamint újjászületett a számlázó teljes backend rendszere. Mindez lehetővé tette, hogy új szolgáltatásokkal, digitális pénzügyi megoldásokkal bővüljön a számlázó és végleg kilépjen az egytermékes szoftver kategóriából, egy ízig-vérig 21. századi digitális ökoszisztémává alakulva. Ügyfeleink ezáltal sokkal szélesebb körű megoldásokat kapnak a vállalkozásvezetéshez és ez megmutatkozott jelentős ügyfélszám emelkedésünkben is.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
A legnagyobb kihívást üzleti és marketing szempontból is az jelentette, hogy hogyan tudjuk megmutatni ügyfeleinknek, hogy a Billingo már nem csak egy egyszerű online számlázó, hanem egy olyan digitális platform, ahol a vállalkozások megtalálnak jóformán minden olyan plusz szolgáltatást, amely segíti a jobb üzleti döntéshozatalt és az automatimusok révén adminisztratív terhet vesz le a cégek válláról. Olyan karakterében új funkciókat kapott a Billingo, mint a pályázatfigyelés, a céginformációs szolgáltatás és partnerfigyelés, a bankszinkron, a fizetési kérelem, a Wise utalás, a Billingo Ads, a SoftPOS, azaz a terminál nélküli bankkártyás fizetés vagy a készletkezelés. Mindehhez szükség volt az onboarding folyamatok átgondolására és újraszabására, valamint az ügyfelek nagyobb szegmentálására és a célzott marketing üzenetek eljuttatásához. A ‘Több mint online számlázó’ és a ‘Többet tud, mint gondolnád’ szlogenjeinkkel kívánjuk erősíteni a Billingo jelenlegi piaci pozícióját és tudatosítani ügyfeleinkben, hogy a számlázó program azon túl, hogy most is az egyik legjobb a piacon, már a hatékony digitális vállalkozásvezetésről és a folyamatok automatizálásáról is szól.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Két ilyen szerelem projektünk is volt az elmúlt időszakban. Az egyik, hogy szerettük volna a Billingót közelebb hozni a vállalkozásokhoz és hétköznapi élethelyzetekben bemutatni, hogy mi mindenben nyújthat segítséget egy vállalkozás életében. Ezért új honlapunkat teljes egészében stockfotók nélkül terveztük meg, 40 sikeres vállalkozót fotóztunk, akik a mindennapjaikban használják a Billingót. Célközönségünk általuk arcokat kapott, így hozva közelebb a billingós életérzést a vállalkozók számára.
A másik, a Billingo Ads, amellyel a bizonylatok kiállítása során a saját számlaletöltő oldal alakítható át marketing felületté oly módon, hogy az a legjobban passzoljon a cég kommunikációjához. Könnyen és gyorsan elhelyezhető bármilyen üzenet, ajánlat, kreatív, amely támogatja az értékesítést és növeli az ügyfélélményt.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Egyértelmű a vizuális tartalmak egyre nagyobb térnyerése, legyen szó videókról, képekről, animált gifekről. A vizuális tartalom a szöveghez képest hosszabb ideig képes megerősíteni a márka és a termékek identitását a fogyasztók fejében. Emellett egyre erőteljesebb a személyre szabott tartalmak készítésének fontossága, mely magasabb elköteleződést eredményez. Növekszik továbbá az influenszerek, vagy az úgynevezett márkanagykövetek térhódítása is, akik hosszabb távon, hitelességükkel és szakértelműkkel tudnak közelebbi kapcsolatot kialakítani az ügyfelekkel.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Óriási öröm és büszkeség számunkra a Marketing-gyémánt elismerés, különösen, hogy idén hatodik alkalommal lettünk díjazottak. Nagy hangsúlyt fektetünk a marketingre a cég életében, igyekszünk újra és újra megújulni, a legfrissebb trendek szerint alakítani marketing stratégiánkat, hogy minél többen megismerhessék a Billingo márkát és valódi élményt adhassunk ügyfeleinknek. Ezért is fontos visszajelzés a szakmától minden egyes megszerzett gyémántunk, hogy jó irányba haladunk.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk