Interjúnkban bemutatkozik a Marketing Diamond Awards pályázója, a kétszeres gyémánt díjas JabJab Online Marketing. Geiger Tamást, a cég operatív vezetőjét kérdeztük az elmúlt évek szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi folyamatai jelentős kihívás elé állították a vállalatokat. Hogyan alkalmazkodott a változásokhoz a cégetek és az „ügyfélkörötök”?
A JabJab Online Marketing a kezdetektől home office rendszerben dolgozik, sosem volt központi irodánk és most sincs. Ez a struktúra előnyt jelentett 2020-ban a Covid-járvány idején. Számunkra az elszigetelt munkavégzés nem jelentett problémát, egyes csapattagokkal bőven több kilométer volt a "követési távolság".
A gazdasági nehézségek és az inflációs környezet természetesen ránk is és az ügyfeleinkre is jelentős terhet ró, viszont azt reméljük, hogy hasonlóan az előző gazdasági válsághoz, ismét azt a folyamatot fogjuk látni, hogy a nehezen mérhető, nagyon nagy befektetést igénylő kommunikációs formák felől, a reklámozók - kisebb összegeket ugyan - de át fognak csoportosítani a jól mérhető, közvetlen befektetésként értékelhető digitális performance csatornákba. Ez nekünk jó irány, mert piacot teremt és benne van a növekedés lehetősége.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
A legnagyobb marketinges kihívás 2020 tavaszán volt, amikor arról kellett meggyőznünk az ügyfeleinket, hogy nem a világvége jött el, hanem egy olyan gazdasági periódus, ahol felértékelődik az online szerepe.
A legnagyobb üzleti kihívást a mai magyar valóság jelenti: elképesztően magas inflációs környezet, világszinten is egyedülálló ÁFA-szint, és a hiányzó vállalkozói bátorság és alacsony üzleti morál (például a nem fizető ügyfelek, akik egy része ezt tervezetten, üzleti stratégiaként műveli).
Folyamatos kihívást jelent az egyre gyorsuló technológiai fejlődés, a gépi tanulás egyre nagyobb szerepe a marketing eszközökben, és az elvárás ügyfél oldalról, hogy ezeket (is) támogatni tudjuk, esetlegesen saját megoldásokkal rukkoljunk elő.
A folyamatos technológiai fejlődés részeként erős kihívás a privacy témaköre: egyrészt adott egy szabályozói környezet, amit valljuk be, nem igazán az online világra találtak ki, nehezen konkretizálható, mindenki "a másik" szereplőt tartja mintának, mert nincs központi minta, amire egy kompetens ember kimondaná, hogy "ez az egyetlen jó megoldás". Másrészt ott vannak a böngésző és operációs rendszer fejlesztő cégek, akik változó ütemben és dinamizmussal reagálnak a felhasználók privacy körüli igényeire. Ez újfajta töredezettséget teremt, ami miatt végleg megszűnni látszik a "pontos" és mindennapossá válik a "kábé" és a "modellezett".
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Egyre több helyen használjuk a Search Ads 360 többlet lehetőségeit, ahol például termék feedből lehet teljes kampány struktúrákat építeni a Google Keresőhöz úgy, hogy az folyamatosan szinkronban marad a termék feeddel. Az ilyen és hasonló automatizmusok nagyon sok időt spórolnak nekünk, hogy több időt tudjunk tölteni a hangya munka helyett a stratégiai feladatokkal.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Szerintünk tovább emelkedik az adat (és főként a first party adat) jelentősége. Persze jó lenne látni egy, ezzel harmonizáló, világosan betartható jogi környezetet (a GDPR-t követő, és megígért digitális környezetre pontosított jogszabály csomagot) is.
A cookie-k kivezetése ismét új pályát rajzol, lassan a vállalkozói lét egyik folyamatos feladata lett a digitális világ tanulása, és az újdonságok követése. Nem versenyelőny, viszont ennek hiánya versenyhátrány. Nehéz pálya következik.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Az ügyfeleink már tudják, hogy miben vagyunk mások, mik azok az értékek, amik miatt érdemes minket választani. De az elmúlt években nem fektettünk elég hangsúlyt arra, hogy ezt megmutassuk a szakmának is, és kikérjük a véleményüket. A Marketing-gyémánt elismeréssel elindultunk azon az úton, hogy ne csak a meglévő ügyfeleink testimonialjaival adjunk ennek megerősítést, de a szakma irányából is alátámasszuk hozzáértésünket.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk