A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indította útjára a Digital Marketing Forumot, melynek idén Gold fokozatú védnöke volt az esemény digitális médiatámogatója, a TV2 Csoport. Az esemény apropóján Csikesz Erikával, a TV2 Csoport Értékesítési és Digitális Igazgatójával beszélgettünk.
A Digital Forum témái között kiemelt helyet kapott a mesterséges intelligencia napi tevékenységekbe történő implementálása. Véleményed szerint hol tart napjainkban az AI elterjedése?
A mesterséges intelligencia elterjedése jelentős ütemben halad előre, és ma már számos iparágban aktívan használják. Ilyen például az orvosi diagnosztika, a pénzügyi szektor, vagy a gyártás területe is, azonban még nem minden területen érte el a teljes potenciálját; az adaptáció és a finomhangolás fázisában járunk. A következő években a technikai fejlesztéseknek köszönhetően biztos még több területen fogjuk használni.
Merre mutatnak a jövő AI trendjei?
Azt gondolom, hogy a mesterséges intelligencia egyre inkább képes lesz komplexebb feladatok elvégzésére. Ami viszont fontos és még sok kérdést felvet az AI alkalmazások kapcsán az adatvédelmi és etikai kérdések, ezekre kellene mielőbb megnyugtató válaszokat, folyamatokat kidolgozni.
Hogy érzed, hol tart a digitális érettség ma Magyarországon? Hogyan lehetne fejleszteni?
Magyarország digitális érettsége dinamikus fejlődési pályán van, bizonyos szektorokban rendkívül magas szintű, és vannak olyan területek, ahol még további lépések szükségesek. Az érettség növeléséhez kiemelten fontos, hogy a digitális kompetenciák fejlesztésére több figyelmet fordítsunk, ami jelenleg is abszolút látható, beleértve ennek edukációját, továbbá a vállalkozások digitális infrastruktúrájának fejlesztését és a digitális kultúra szélesebb körű terjesztését. A Magyar Telekom például a reklám kampányaival olyan üzeneteket juttat el a felhasználók felé, amivel tudatosíthatja az AI adta lehetőségeket és veszélyeket egyaránt.
Milyen szerepük van ebben a hazai marketingvezetőknek?
A hazai marketingvezetők kulcsszereplők ebben a folyamatban, mivel kommunikációs üzeneteikkel ők is segíthetnek abban, hogy mindenki felismerje és kihasználja a digitális eszközökben és AI-ban rejlő lehetőségeket. Ahogy az előbb is említettem, ennek példáival már a gyakorlatban találkozhatunk.
Hol áll a digitális és kifejezetten az AI eszközök használata a Ti szervezetetekben, a Ti marketing gyakorlatotokban? Milyen tapasztalatod, illetve javaslatod van annak, akik még az út elején állnak?
A mesterséges intelligencián alapuló megoldások számos területen támogatják munkánkat, legyen szó háttérinformációk gyűjtéséről, kreatív ötletelésről vagy speciális célfeladatokra fejlesztett programok alkalmazásáról. Kiemelten használunk olyan integrációkat, amelyeket kifejezetten a televíziós és filmes gyártás támogatására fejlesztettek ki.
Fontosnak tartjuk, hogy az AI által generált vagy gyűjtött információkat és tartalmakat minden esetben emberi kontroll mellett kezeljük, biztosítva ezzel a megbízhatóságot és a minőséget. Emellett folyamatosan vizsgáljuk, hogy mely további területeken alkalmazhatjuk a mesterséges intelligenciát, hogy ezzel is hozzájáruljunk a tartalomgyártás mennyiségének és minőségének folyamatos fejlődéséhez.
Hogy látod, a marketingszakma milyen kihívásokkal fog szembe kerülni a közeljövőben?
Az AI és az automatizálás fejlődése mellett a cégeknek képesnek kell lenniük arra, hogy személyre szabott élményeket nyújtsanak a fogyasztóknak anélkül, hogy túlságosan agresszívek lennének a felhasználók számára. Mindeközben fokozottan figyelni kell az adatvédelemre, mert a fogyasztók bizalma a tét. Nem könnyű feladat.
Miért döntöttetek úgy, hogy védnökként támogatjátok a rendezvényt?
A rendezvény támogatása lehetőséget ad számunkra, hogy részt vegyünk egy olyan fontos párbeszédben, amely a digitális jövőről szól. A célunk, hogy jelen legyünk olyan fórumokon, ahol megismerhetjük az iparági trendeket, látjuk a fejlesztendő területeket és szakmai diskurzust folytatunk a piac többi szereplőével.
Miért érte meg rész venni a látogatóknak?
A rendezvény nagyon izgalmas témákat dolgozott fel, fantasztikus előadókkal és ez lehetőséget adott a látogatóknak arra, hogy első kézből szerezzenek információkat a legújabb digitális trendekről, illetve találkozzanak az iparági szakemberekkel.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk