Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2024. november 13.

Különösen fontos feladat vár most a kommunikációs szakemberekre

Az Antenna Entertainment 2021 vége óta üzemelteti a Sony Pictures Television korábbi közép-kelet-európai portfólióját, melynek tagjai egyebek mellett az AXN, VIASAT2, VIASAT3, VIASAT6 és VIASAT FILM csatornák. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán az Antenna Entertainment kommunikációs igazgatójával, Bartus Szilviával beszélgettünk.

Mit jelent számodra a marketing és mely szerepeit tartod a legfontosabbaknak?

A marketing számomra lehetőséget jelent. Lehetőség a kreativitásra, az önkifejezésre, hogy megéljük az alkotás izgalmát. Lehetőség a kapcsolódásra, a párbeszédre, arra, hogy megszólítsunk egyéneket és tömegeket. Lehetőség a fejlődésre, mert ebben a szakmában nem lehet kiülni egyetlen trendet sem, hanem haladni kell. Lehetőség hatással lenni a világra, fontos ügyekre. Nehéz is ezek közül kiválasztani, hogy nekem melyik a legfontosabb. Én nagyon szeretem a munkám kreatív részét, mert valódi alkotói tevékenység zajlik nálunk, amikor egy műsorajánló spot készül, vagy egy online videós stratégia kialakul. Ezek rendkívül inspiráló folyamatok, ahol szárnyalhat a fantázia és röpködhetnek az ötletek. De ebből a magával ragadó atmoszférából kitekintve a marketingkommunikáció szerepei közül nekem a most aktuális fenntarthatósági témák hiteles, érthető és elérhető információra való átalakítása és közlése a legfontosabb, és azt gondolom, hogy ebben sajnos le vagyunk maradva. Nem másoktól, vagy a nyugattól vagy a konkurenciától, hanem a változástól, ami történik a világunkban, és amit nem tudunk hatékonyan elmondani a tömegeknek.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?

Pont ez. Engem ez szakmailag nagyon erősen foglalkoztat, habár a napi munkámban egyelőre kevés ilyen vonatkozás van, de egyrészt mindent megteszek, hogy ez a téma már most a CEO agendára kerüljön, másrészt a jövőre induló „Renoválók” műsorunk már a fenntarthatóságról szól, aminek biztos, hogy a kampánya is „zöld” lesz. Meggyőződésem, hogy mi, kommunikációs szakemberek egy hiányzó láncszem vagyunk abban a világméretű küldetésben, hogy a fenntarthatósági törekvéseket komolyan vegye a társadalom. Ott van a nagy akarás, egy csomó nagyvállalatnál, a tudományos oldalon ott van a rengeteg információ, ami irányt mutathatna, és ott ül tűkön az egyén a másik oldalon, aki klímaszorongással él és napokig kerülgeti az 50 forintos palackokkal megrakott táskát otthon, mire talál üres és működő visszaváltó automatát. És a két oldal közé kellene belépni nekünk, olyan kommunikációs szakembereknek, akik széles körben értelmezhetővé teszik a helyzetet, megtalálva a módját a megfelelő aktivizálásnak. Ott tartunk, hogy a fenntarthatóság helyett a visszafordíthatóságot kell már harsogni, és nem fogunk odaérni időben. Nehéz innen visszakötni az üzleti kihívásaimra, mert emellett eltörpül a jelentősége annak, hogy a lengyel AXN Spin rebrandingje hogy sikerült, vagy hogy a Nielsen szerint hányan nézik a Viasat3-at. De ha meg akarom fogalmazni, hogy min zakatol most legtöbbet az agyam, az az, hogy miként formálható át egy kommunikációs eszköztár, egy trend, egy módszertan, ha te nem az emberek pénzéért versengsz, hanem az idejükért, ami lássuk be, véges jószág, és a mai társadalom jóval többre is becsüli, mint az anyagiakat.

Mi az az eredmény, amellyel elégedett voltál az idei év vonatkozásában?

Az Antenna Entertainment egy drasztikus változáson ment keresztül, és idéntől egy új éra indult nálunk, ami sok dolgot tett más megvilágításba. Újragondoltunk csatornaportfóliókat, főként azokban az országokban, ahol az AXN a vezető brandünk, és ezek újrapozicionálása jelenleg is zajlik. Ez nem egy gyors folyamat, így nem idénre várok ettől látványos eredményeket, de az alapokat leraktuk. Magyar vonatkozásban a Viasat3 őszi saját gyártású műsorkínálata kapcsán az volt a cél, hogy az Útközben elmeséled hozza nekünk azokat a nézőket, akiket elkezdtünk visszacsalogatni a TV elé, mert nálunk találtak igényes szórakozásra lehetőséget. Elégedettséggel tölt el, hogy a 2024-es Viasat3 saját gyártásai mind értékteremtő, bátor vállalások voltak és én nagyon szeretem, amikor ilyen termékek mellé kell beállni kommunikációval. Egyrészt azért, mert inspirál engem is, másrészt, mert nehéz. Ha könnyű lenne, bárki meg tudná csinálni.

Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?

A csapatomra. Arra, hogy azokat a nagyszerű embereket, akikkel dolgozom nap mint nap, tudom motiválni, inspirálni a fejlődésre, és segíteni őket az elakadásaikban. Nyilván nagyon büszke vagyok az Erstés időszakomból a George bevezetőkampányának kreatívjaira, vagy az Adom a napom rendkívüli PR teljesítményére és a Viasat3 organikusan hatalmasat fejlődő TikTokjára, de a legnagyobb elismerés nekem az, hogy látom, ahogy a 20 fős kommunikációs csapat mennyire szupportív az osztályon belül és kívül, hogy biztonságban érzik magukat, és lojálisak hozzám. Büszke vagyok arra, hogy olyan légkört tudok teremteni a munkahelyemen, ahol nem csupán fantasztikus és hatékony kampányok születnek, hanem barátságok és klassz emlékek arról, hogy milyen együtt dolgozni.  

Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?

Soktényezős volt ez a döntés, és mind abba az irányba mutatott, hogy a tagság számos előnnyel jár számunkra. Talán ezek közül a kapcsolódás és a szakmai fejlődés volt, amik kiemelkedtek a többi közül. Azt tapasztaltam, hogy a napi daráló mellett egyre kevesebb energia jut arra, hogy toppon legyünk a szakmai hírekkel, újdonságokkal, és hogy fejlesszük magunkat. A belépéssel szerettem volna elősegíteni, hogy az információk koncentrált, megszűrt formában eljussanak hozzám. Szintén fontos volt, hogy a szakmai közösségben aktívabban jelen legyek, amitől azt is várom, hogy inspiráló beszélgetések és szakmai barátságok alakuljanak ki. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk