A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán a Budapest Party Service Kft., a VakVarjú étteremcsalád és a Dobay cukrászdák tulajdonosával és ügyvezető igazgatójával, valamint a Magyar Vendéglátók Ipartestületének alelnökével, Semsei Rudolffal beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing és milyen szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
A magyar piacon sok vállalkozás működik úgy, hogy terméküket előzetes felmérés nélkül dobják a piacra. Utána pedig csodálkoznak, hogy senki nem vevő az ötletükre vagy szolgáltatásukra. Nyugat-Európában ezzel szemben egy cég mindenekelőtt felméri, hogy célcsoportjának mire van igénye, majd ahhoz igazodva fejleszti vagy vezeti be szolgáltatását, amit egy hatékony kommunikációval ismertet meg célközönségével. A marketing egyik legfontosabb szerepe tehát az, hogy megtalálja a kapcsolatot a kereslet és a kínálat között. Jó marketing nélkül ma egyetlen vállalkozás sem tud hatékonyan működni, és a nagy médiazajban egy jó marketingstratégia jelentheti azt a pluszt, amivel ki tudsz tűnni versenytársaid közül. Hiába hozol létre egy szerethető brandet, ha nem ordítod folyamatosan, hogy hahó, itt vagyok, könnyen elfelejthetnek az emberek. Amíg régen egy jó brandhez akár évekig nem kellett hozzányúlni, addig ma folyamatosan finomra kell hangolni. Felgyorsult világunkban ugyanis naponta jelennek meg új ötletek, és a versenytársak is folyamatosan látják a kommunikációdat, néha próbálják elcsenni a legjobb ötleteidet, amire neked is azonnal reagálnod kell, hogy megtartsd versenyelőnyödet a piacon. Az online tér pedig sajnos arra is lehetőséget ad, hogy a brandedet akár ok nélkül is támadják. Ezért olyan fontos a jó és szerethető kommunikáció. Én azt vallom, hogy a mi piramisunk csúcsán a törzsvendég áll, de ha nem tartjuk folyamatosan vele a kapcsolatot a marketing segítségével, könnyen elveszíthetjük őt. Ha pedig nincs vendég és megrendelés, tiéd lehet a világ legjobb csapata, nem lesz rájuk szükséged.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
Hogy cégcsoportunk minden szereplője köré egy szerethető brandet tudtunk felépíteni. A legismertebb közülük a VakVarjú, ami szerencsére igazi LoveBrandként vonult be a köztudatba. Hogyan sikerült mindezt elérni? Hogy nálunk mindig a törzsvendég van a középpontban, akinek minden területen az érzékeire, érzelmére, lelkére próbálunk hatni. Az érzékeire hat többek között a megbízható és minőségi szolgáltatásunk, a válogatott alapanyagokból készült fogásaink és a szerethető kommunikációnk. A lelkét sajátosan bájos humorunk, a gyermek és családközpontúságunk, figyelmességünk, CSR-tevékenységünk és a neki kedveskedő akcióink simogathatják. Mindig kell egy szokásostól eltérő megoldásnak lennie a tarsolyodban.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
Viszonylag nagy és sokszínű a cégcsoportunk, kollégáim és a beszállítók miatt is izgalmas lenne ezt az egészet egyetlen brand alá rendezni. Évek óta napirenden van a téma, de eddig valahogy nem volt meg az a szikra, amitől a gondolatot tett követte volna.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
Arra lennék a legbüszkébb, ha a sikeres marketingstratégiának is köszönhetően a vendéglátás területén már érezhetően elinduló válságot minél kevésbé érezné meg cégcsoportunk. Emellett folyamatos szervezetfejlesztésben vagyunk, szeretném, ha az új egységeink, többek között a két új cukrászdánk, is olyan sikeresek lennének, mint a többi egyégünk.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
A megtiszteltetésen kívül hisszük, hogy a cégcsoportunk profiljába tartozó rendezvényszervezés is egyfajta kommunikációs csatornája a marketingnek, ami személyességével egy igazán bizalmi légkört tud megteremteni, ahol a kapcsolatok elmélyülhetnek a rajta résztvevők között.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk