A Magyar Marketing Szövetség 2025. szeptember 18-án a MÜPA-ban rendezi meg a Marketing Summit Budapestet, az év egyik legjelentősebb B2B és üzleti csúcstalálkozóját, melynek idén Arany fokozatú védnöke a One Magyarország. Az esemény apropóján Moldván Ákossal, a vállalat marketingkommunikációs és média vezetőjével beszélgettünk.
A Marketing Summit idei kiemelt témája az AI és a márkamenedzsment találkozása. Mit jelent számotokra a belépés az AI korszakba, és hogyan illesztitek össze azt a márkáitok fejlesztésével, kommunikálásával?
Az AI-korszak számunkra nem pusztán technológiai ugrás, hanem új szemléletmód. A lényeg: célzottan, hasznosan és biztonságosan használjuk az AI-t – nem divatból, hanem valódi hozzáadott értékért. Segítségével gyorsabban nyerhetünk mélyebb insightokat, így jobb customer journeyt vagy épp személyre szabottabb, relevánsabb ügyfélélményt és ügyfélkommunikációt tudunk nyújtani. Az adatvezérelt működés, az AI modellek beépítése a mindennapi működésbe nemcsak hatékonyabbá tesz minket, de új kreatív lehetőségeket is nyit. Ugyanakkor hisszük, hogy a márka szívét továbbra is az emberi érzések, értékek adják – ez az, ami igazán megkülönböztethetővé tesz. Az AI ebben partner lehet, de nem helyettesíti a hozzáadott emberi értéket. A jövő a kettő harmóniájában rejlik.
Hogyan alakítja át a márkák és a fogyasztók közötti kapcsolatot a mesterséges intelligencia?
Az AI-val végre valóban testre szabottabb módon szólíthatjuk meg a fogyasztóinkat, a perszonalizáció pedig ma már nem extra, hanem elvárás – az AI lehetővé teszi, hogy ne csak értsük, hanem érzékeljük is az igényeket, és gyorsabban, rugalmasabban reagáljunk rájuk.
Ez az agilitás erősíti a bizalmat és a márkahűséget. A gépi pontosság és az emberi érzékenység együtt építhetik a márkák újfajta, élő kapcsolatát a fogyasztókkal.
Milyen kihívásokat és lehetőségeket rejt az AI az ügyféladatok értelmezésében vagy szegmentálásában?
Az AI túlmutat az adatok elemzésén – új nézőpontokat ad. Segítségével nemcsak követjük a trendeket, hanem proaktívan formálhatjuk is azokat. A szegmentáció többé nem statikus, hanem dinamikus: változik, alakul, fejlődik a felhasználói viselkedéssel.
Ez a tudás felszabadítja a kreativitást is – lehetőséget ad arra, hogy olyan ötleteket teszteljünk, amelyek korábban idő- vagy költséglimit miatt parkolópályára kerültek.
Kihívás egyértelműen a megfelelő adatminőség biztosítása és a szabályozási megfelelés (GDPR, MI rendelet (EU AI ACT), az átlátható működés és etikus alkalmazás megvalósítása. Nem szabad elfelejtenünk, hogy egy kritikus hálózati infrastruktúrát működtetünk. A távközlésben üzembiztos, működő rendszer kell, ráadásul érzékeny adatokkal is dolgozunk, így nagyon óvatosan és nagy körültekintéssel lehet csak bármilyen új technológiát, AI képességet implementálni. Mind cyber security, mind GDPR szempontból nagyon szigorú belső fegyelemre van szükség.
Milyen egyéb trendek vagy kihívások alakítják a marketingesek munkáját, és hogyan reagáltok ezekre?
A fogyasztói társadalom, a technológiai fejlődés és a globális piaci verseny árnyékában a változásokhoz való adaptáció és a nyitottság az átalakulásra elengedhetetlen egy vállalat és egy márka részéről. A márkák funkciói az egyszerű azonosítóból komplex élmény- és értékhordozóvá válnak. A márkák feladata ma már nem pusztán az üzenetek közvetítése, hanem hatással lenni, inspirálni, bevonni és hosszú távú bizalmat építeni. A siker kulcsa, hogy a kommunikáció ne csak elérje, hanem meg is mozgassa az embereket.
Ez újfajta rugalmasságot, valós idejű gondolkodást és gyors reagálást kíván. A kihívás nagy, de az eszköztár napról napra egyre nagyobb. A kulcs: konzisztencia, kreativitás és gyorsaság – egyszerre.
Miért döntöttetek úgy, hogy idén védnökként támogatjátok a rendezvényt?
A Marketing Summit szellemisége tökéletesen rezonál az új márkánk, a One értékrendjével: emberközpontúság, kapcsolódás, technológiai fejlődés – tudatosan.
2025 elején egy új fejezetet nyitottunk: megszületett a One, amely abban hisz, hogy a kapcsolatok minősége a legnagyobb érték – legyen szó személyes élményekről vagy digitális térben megélt pillanatokról.
Azért csatlakoztunk védnökként, hogy támogassunk egy olyan szakmai közösséget, amely együtt gondolkodik, kérdez, vitázik és fejlődik.
Miért javasoljátok az érdeklődőknek a részvételt?
A Marketing Summit nemcsak konferencia, hanem a közös gondolkodás terepe. Több mint 150 szakemberrel együtt keressük a válaszokat azokra a kérdésekre, amik ma igazán számítanak: mit kezdjünk a technológiai áttörésekkel, hogyan őrizzük meg az emberi fókuszt, és miként lehet egy márka hiteles, gyors és inspiráló egyszerre? A rendezvény új nézőpontok, értékes kapcsolódások és valódi inspiráció mindazoknak, akik nemcsak követni, hanem formálni is szeretnék a jövőt.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk