Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2025. január 13.

A mesterséges intelligencia bűvöletében élek

Az innoGold Pro Kft. arra törekszik, hogy minden marketinggel kapcsolatos igényre azonnali és innovatív megoldást nyújtson, szem előtt tartva a vállalkozások egyedi céljait és értékeit. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán az innoGold ügyvezető igazgatójával, Vonnák Péterrel beszélgettünk.

Mit jelent számodra a marketing és mely szerepeit tartod a legfontosabbnak?

Én azt gondolom, hogy a marketingnek abban van a legnagyobb szerepe, hogy meg tudjuk mutatni, milyen értékeket képviselnek a termékeink, szolgáltatásaink és a valóságnak megfelelően tudjuk ezt megtenni. Amikor mi marketing ügynökségként az ügyfeleinknek támogatást biztosítunk ebben, ők sokszor nem is gondolnák, milyen fontos az ő ügyfeleik számára, hogy ezeket az értékeket oly módon kommunikálják, hogy az a kihívásaikra adott megoldás, vagy a vágyaikra adott válasz legyen. A marketingnek az az egyik legfontosabb szerepe, hogy ezt olyan csomagolásba tudja tenni, ami tényleg értéket képvisel a leendő ügyfelek számára. Mindig az ügyfél fejével gondolkozva kell megfogalmazni, sztori alapra fektetni ezeket az üzeneteket, és ha be tudjuk mutatni a sztoriban, hogy mi az, amit adunk, akkor az tényleg célba is fog érni az ügyfelek fejében, tudnak vele azonosulni, és megértik, miért fontos, hogy a marketingre befektetésként tekintsenek.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?

Én folyamatosan a mesterséges intelligencia bűvöletében élek. Kihívás, de a mi ügyfélkörünkben elég jól át tudjuk adni, hogy mennyire fontos, hogy innovatívak legyenek és alkalmazzák a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket – akár egy AI alapú chatbotot a weblapjuk mögött, akár egy AI által generált zenei klipet, ami, mondjuk, a cégük indulója, akár AI segítségével automatizálják a saját folyamataikat, vagy a hosszú, videós vagy blogos tartalmaikból készítsenek rövid videós tartalmakat AI szoftverekkel. Mi használjuk ezeket az eszközöket és edukáljuk az ügyfeleinket is arra, hogy milyen lehetőségek vannak a kezükben. Ha valaki érez erre késztetést, és van elég ideje vagy belső marketingese, akinek delegálni tudja a feladatot, akkor mi nagyon szívesen segítünk az ügyfeleinknek abban is, hogy ezt házon belül meg tudják oldani. Én ebben látok kihívást, bár mi már ezt beépítettük a folyamatokba. Tavaly decemberben egy AIdventi naptárat készítettünk. December elsejétől huszonnegyedikéig minden nap egy videót tettünk közzé egy-egy eszközről, amit mi használunk. Bemutatjuk, hogy mire való, milyen előfizetési díjai vannak, tehát edukáljuk az ügyfeleinket azáltal, hogy megosztunk velük ilyen tartalmakat. Legutóbb konzultáción volt nálunk egy célgépgyártó cég, és nekik is elmeséltük, mekkora lehetőség rejlik az AI-ban. Például, ha a célgépeikhez nem csak egy hatvan oldalas használati utasítást adnak, hanem melléraknak egy chatbotot, amivel az ügyfeleik beszélgethetnek, és nem kell átböngészniük az útmutatót, vagy akár adhatnak videós támogatást is. Ezzel a célgépgyártó cég ki fog tűnni a tömegből, és versenyelőnyre tesz szert. Ezeket a lehetőségeket kell megtalálni az ügyfelekkel közösen.

Mi az az eredmény, amivel elégedett vagy a tavalyi év vonatkozásában?

Nagyon örülök annak, hogy tudunk élen járni, folyamatosan tudjuk képezni magunkat és az ügyfeleinket is, innoválunk. Nekem mindig is az volt a motivációm marketing ügynökségként, hogy segítsem az ügyfeleinket, segítsem a környezetünkben élőket, segítsek a konzultációkon azoknak, akik érdeklődnek a marketingterület, vagy akár a mesterséges intelligencia iránt, és együtt tudjunk gondolkozni, letegyünk olyan ötleteket az asztalra, ami nélkülünk nem születhetett volna meg, még akkor is, hogyha később úgy döntenek, hogy megcsinálják ők maguk házon belül. Ez szerintem nagyon fontos, és ez megvalósult tavaly és meg fog valósulni idén is, tehát én elégedett vagyok ezzel az eredménnyel.

Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?

Büszke vagyok arra, hogy egy olyan ügynökséget vezethetek, ami vállalkozókat segít a folyamatos fejlődésben, és hogy mindig lépést tudunk tartani a technológiával, az innovációval. Ez van beépítve a nevünkbe is: innoGold, az innováció aranyat ér, az innováció az új arany. Én azt gondolom, hogy ezt folyamatosan tartani kell. Tehát nem egy kiemelt sztorit mondanék, amire büszke vagyok, hanem azt, hogy ezt a gondolkodásmódot be tudjuk építeni a folyamatainkba, hogy a kollégáim is folyamatosan keresik az újabb és újabb lehetőségeket, együtt agyalunk, követjük a különböző újdonságokat, kurzusokat, és van egy olyan csapatom, amely megadja ebben a háttértámogatást. Arra is büszke vagyok, hogy egyre több kapcsolattal rendelkezünk, egyre több embernek tudunk segíteni, és vannak olyan üzleti együttműködésként induló partnereink, ügyfeleink, akikkel már évek óta nagyon jó a viszony, és mára baráti kapcsolattá formálódott. Ezek nemcsak szakmailag, hanem emberileg is nagyon lényegesek, és én mindig is fontosnak tartottam, hogy ne csak szakmailag, hanem emberileg is jó irányba haladjunk és egy jó közösséget alkossunk.

Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe és milyen értéket képvisel számotokra a tagság?

Tudni kell, hogy én Papp-Váry Árpinál végeztem az egyetemen, nála írtam a szakdogámat is, nála lettem digitális marketing szakközgazdász. Nekem innen fakad az elhivatottságom a Magyar Marketing Szövetség irányába, mindamellett, hogy követem a munkásságotokat, ott vagyok a konferenciákon, tehát mindig is megvolt a nyitottság. Sőt, egy másik szervezettel, voltunk is már korábban tagok. Leginkább az a célunk a tagsággal, hogy mi is aktívabb szereplői legyünk a marketing kultúraformálásának, és tudjunk együtt gondolkozni veletek. Sokkal aktívabbak szeretnénk lenni a pályázatok terén is. Például most itt van a Marketing Diamond Awards kiírás, amire szeretnénk nevezni, hogy ezáltal mi is jobban megmutassuk magunkat a környezetünknek, mert azt gondolom, hogy az elmúlt években erre nem fektettünk elegendő hangsúlyt. Szeretnénk tagként is aktívak lenni a Szövetségben, és feltüntetni azt, hogy büszke Magyar Marketing Szövetség tagok vagyunk.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk